Normal view MARC view ISBD view

Dokumentarističke tehnike otpora u igranom filmu i rani filmovi Tomislava Radića / Gilić, Nikica.

By: Gilić, Nikica.
Material type: ArticleArticleDescription: 9-20 str.ISBN: 9789531755016.Other title: Documentary Techniques of Resistence in Feature Films and Tomislav Radić's Early Work [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.06 | Tomislav Radić, Živa istina, Timon, Što je Iva snimila 21. listopada 2003., modernizam, subverzija, Pula Film Festival, dokumentaristički stil hrv | Tomislav Radić, Živa istina, Timon, Što je Iva snimila 21. listopada 2003., modernism, subversion, Pula Film Festival, documentarist style eng In: Otpor: subverzivne prakse u hrvatskome jeziku, književnosti i kulturi str. 9-20Pišković, Tatjana ; Vuković, TvrtkoSummary: Premda su njegovi rani cjelovečernji igrani filmovi - Živa istina i Timon - izazvali dosta jake reakcije i mogu se smatrati provokativnima za prvu polovicu 1970-ih, a k tome su i stilistički zanimljivi, Tomislav Radić nipošto nije tipičan disident razdoblja. Ostao je u zemljni i nakon loših iskustava s nekim kinematografskim institucijama ; čak je postao dekan dramske akademije u Zagrebu za vrijeme socijalizma. Ne treba čuditi što je 1990-ih bio blizak nacionalističkim vlastima, ali je svejedno režirao prvi umjetnički uspjeli cjelovečernji igrani film o opasnostima (hrvatske) tranzicije - Što je Iva snimila 21. listopada 2003. Autor je u tom slučaju čak višeznačniji od svoga djela, no činjenica da Radićevi filmovi slobodno miješaju činjenice i fikciju, i to u najboljim radovima svih razdoblja njegove karijere (i 1970-ih i u 21. stoljeću), ohrabruje povezivanje umjetničkih djela s njihovim autorom, što otežava proučavanja oporbenjaštva i suprotstavljanja figurama socijalizma.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Premda su njegovi rani cjelovečernji igrani filmovi - Živa istina i Timon - izazvali dosta jake reakcije i mogu se smatrati provokativnima za prvu polovicu 1970-ih, a k tome su i stilistički zanimljivi, Tomislav Radić nipošto nije tipičan disident razdoblja. Ostao je u zemljni i nakon loših iskustava s nekim kinematografskim institucijama ; čak je postao dekan dramske akademije u Zagrebu za vrijeme socijalizma. Ne treba čuditi što je 1990-ih bio blizak nacionalističkim vlastima, ali je svejedno režirao prvi umjetnički uspjeli cjelovečernji igrani film o opasnostima (hrvatske) tranzicije - Što je Iva snimila 21. listopada 2003. Autor je u tom slučaju čak višeznačniji od svoga djela, no činjenica da Radićevi filmovi slobodno miješaju činjenice i fikciju, i to u najboljim radovima svih razdoblja njegove karijere (i 1970-ih i u 21. stoljeću), ohrabruje povezivanje umjetničkih djela s njihovim autorom, što otežava proučavanja oporbenjaštva i suprotstavljanja figurama socijalizma.

Projekt MZOS 130-2641300-1032

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//