Normal view MARC view ISBD view

Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju / Marija Bartulović.

By: Bartulović, Marija.
Material type: ArticleArticleDescription: 151-165 str.ISBN: 9789535621614.Other title: Teaching as a ritual. Integrating feminist and intercultural principles in education [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | nastava, autentičnost, osvještavanje, interkulturno obrazovanje, feministička pedagogija. hrv | teaching, authenticity, consiousness raising, intercultural education, feminist pedagogy. eng In: Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti str. 151-165Hrvatić, NevenSummary: Tekst govori o nastavi kao neponovljivom činu čija je svrha ireverzibilni pomak u svijesti onih koji u njemu sudjeluju. Nastava, prema tome, nije shvaćena kao unaprijed definiran proces čija se struktura može osmisliti, razložiti te u određenoj sekvenci vremena realizirati, već kao autentičan čin stvaranja čija je svrha istinsko obrazovanje. Istinsko obrazovanje je shvaćeno kao ono koje proteže svijest na način da sudionicima u procesu poučavanja i učenja, omogućuje iskustvo 'novog'. 'Novo' je određeno kao samoprevladavanje, stanje kojeg odlikuje dijalektički odnos toka, odnosno spontanog kretanja u kojemu su akcija i svijest jedno, i refleksivnosti putem koje su centralna značenja, vrijednosti i ciljevi kulture, promatrani u akciji putem oblikovanja i objašnjavanja ponašanja (Turner, 1980). Odrednice tako shvaćene nastave u tekstu se promišljaju preko temeljnih načela poučavanja u feminističkoj pedagogiji kako ih određuju Maher i Tetreault (2001): propitivanja autoriteta, (samo)osvještavanja, povezivanja kognitivnog i afektivnog, kojima su pridodana načela dijalogičnosti i erotičnosti.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Tekst govori o nastavi kao neponovljivom činu čija je svrha ireverzibilni pomak u svijesti onih koji u njemu sudjeluju. Nastava, prema tome, nije shvaćena kao unaprijed definiran proces čija se struktura može osmisliti, razložiti te u određenoj sekvenci vremena realizirati, već kao autentičan čin stvaranja čija je svrha istinsko obrazovanje. Istinsko obrazovanje je shvaćeno kao ono koje proteže svijest na način da sudionicima u procesu poučavanja i učenja, omogućuje iskustvo 'novog'. 'Novo' je određeno kao samoprevladavanje, stanje kojeg odlikuje dijalektički odnos toka, odnosno spontanog kretanja u kojemu su akcija i svijest jedno, i refleksivnosti putem koje su centralna značenja, vrijednosti i ciljevi kulture, promatrani u akciji putem oblikovanja i objašnjavanja ponašanja (Turner, 1980). Odrednice tako shvaćene nastave u tekstu se promišljaju preko temeljnih načela poučavanja u feminističkoj pedagogiji kako ih određuju Maher i Tetreault (2001): propitivanja autoriteta, (samo)osvještavanja, povezivanja kognitivnog i afektivnog, kojima su pridodana načela dijalogičnosti i erotičnosti.

Projekt MZOS 130-1301761-1769

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//