Normal view MARC view ISBD view

Plakati Zagrebačkog zbora u međuratnom razdoblju (1922.-1940.): prilog povijesti hrvatskoga grafičkog dizajna / Lovorka Magaš Bilandžić.

By: Magaš Bilandžić, Lovorka.
Material type: ArticleArticleDescription: 209-219 str.Subject(s): grafički dizajn ; plakat (Kraljevina SHS) | grafički dizajn ; plakat ; međuratno razdoblje ; Zagrebački zbor ; Kornel Becić ; Malvine Egersdorfer ; Marcel Fišer ; Zvonimir Lenard hrv | graphic design ; poster ; interwar period ; Zagreb Fair ; Kornel Becić ; Malvine Egersdorfer ; Marcel Fišer ; Zvonimir Lenard engOnline resources: pristup cjelovitom tekstu In: Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti 57(2014), 209-219Summary: Zagrebački zbor imao je istaknutu ulogu u povijesti vizualnih komunikacija u Kraljevini SHS / Jugoslaviji u razdoblju između dva svjetska rata na praktičnoj i teorijskoj razini. Između 1922. i 1940. Zbor je naručio preko šezdeset plakata za proljetne i jesenske sajmove i popratne izložbe čiji je širok dijapazon oblikovnih rješenja varirao od tradicionalnih, ilustrativnih i narativnih do onih utemeljenih na obrascima karakterističnima za gospodarske manifestacije diljem Europe ili plakata u kojima su umjetnici reinterpretirali avangardni leksik, estetiku art décoa ili klasicističku paradigmu. Proces narudžbe plakata mijenjao se tijekom godina, a Zbor je posvećivao značajnu pažnju vizualnoj prezentaciji manifestacije u zemlji i inozemstvu te je o različitim segmentima propagandne djelatnosti odlučivao Ekzekutivni odbor. Plakate Zbora oblikovali su onodobni istaknuti grafički dizajneri (S. Glumac, O. Antonini, E. Vičić, članovi Atelijera Tri i drugi), ali i studenti Kr. akademije za umjetnost i umjetni obrt i danas zaboravljeni grafičari kao što su Kornel Becić, Marcel Fišer, Malvine Egersdorfer i Zvonimir Lenard. Becić je bio autor dopadljivih i efektnih rješenja bliskih popularnoj ikonografiji i disneyevskoj estetici, Fišer je u grafički dizajn prenosio postavke drugih medija (filma i fotografije), dok su Egersdorfer i Lenard na različit način utjelovili art décoovsku fascinaciju brzinom i pokretom. U radu se na temelju arhivske i periodičke građe razmatra uloga Zagrebačkog zbora u promoviranju grafičkog dizajna i reklame, donosi tipologija zborskih plakata i interpretira doprinos autorskih osobnosti koje do sada nisu bile identificirane u povijesti hrvatskog grafičkog dizajna, a korpus poznatih plakata nadopunjuje neobjavljenim rješenjima koja se promatraju kao reprezentativni primjeri vizualne kulture svoga vremena
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Članak u časopisu Članak u časopisu Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305172618
Total holds: 0

Zagrebački zbor imao je istaknutu ulogu u povijesti vizualnih komunikacija u Kraljevini SHS / Jugoslaviji u razdoblju između dva svjetska rata na praktičnoj i teorijskoj razini. Između 1922. i 1940. Zbor je naručio preko šezdeset plakata za proljetne i jesenske sajmove i popratne izložbe čiji je širok dijapazon oblikovnih rješenja varirao od tradicionalnih, ilustrativnih i narativnih do onih utemeljenih na obrascima karakterističnima za gospodarske manifestacije diljem Europe ili plakata u kojima su umjetnici reinterpretirali avangardni leksik, estetiku art décoa ili klasicističku paradigmu. Proces narudžbe plakata mijenjao se tijekom godina, a Zbor je posvećivao značajnu pažnju vizualnoj prezentaciji manifestacije u zemlji i inozemstvu te je o različitim segmentima propagandne djelatnosti odlučivao Ekzekutivni odbor. Plakate Zbora oblikovali su onodobni istaknuti grafički dizajneri (S. Glumac, O. Antonini, E. Vičić, članovi Atelijera Tri i drugi), ali i studenti Kr. akademije za umjetnost i umjetni obrt i danas zaboravljeni grafičari kao što su Kornel Becić, Marcel Fišer, Malvine Egersdorfer i Zvonimir Lenard. Becić je bio autor dopadljivih i efektnih rješenja bliskih popularnoj ikonografiji i disneyevskoj estetici, Fišer je u grafički dizajn prenosio postavke drugih medija (filma i fotografije), dok su Egersdorfer i Lenard na različit način utjelovili art décoovsku fascinaciju brzinom i pokretom. U radu se na temelju arhivske i periodičke građe razmatra uloga Zagrebačkog zbora u promoviranju grafičkog dizajna i reklame, donosi tipologija zborskih plakata i interpretira doprinos autorskih osobnosti koje do sada nisu bile identificirane u povijesti hrvatskog grafičkog dizajna, a korpus poznatih plakata nadopunjuje neobjavljenim rješenjima koja se promatraju kao reprezentativni primjeri vizualne kulture svoga vremena

HRZZ-UIP-2013-11-4153

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//