Normal view MARC view ISBD view

Cjelovita kurikularna reforma : višestruko dvojben koncept i dokument / Marko Palekčić.

By: Palekčić, Marko.
Material type: ArticleArticlePublisher: 2016Description: 13-14 str.Other title: Comprehensive curricular reform - a multiply questionable concept and document [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | Cjelovita kurikularna reforma, kritika, pedagogijska teorijska perspektiva, kompetencije, obrazovanje, izobrazba hrvatskiOnline resources: Elektronička verzija In: Školske novine LXVII (2016), 17 ; str. 13-14Summary: U tekstu se ukazuje na razlikovnost pedagogijske i obrazovno-političke perspektive u odnosu na kurikulum. Dok obrazovno-politička perspektiva u odnosu na kurikulum predstavlja pragmatično- provedbeni plan djelovanja, pedagogijska znanstvena (teorijska i istraživačka) perspektiva uzima kurikulum kao predmet svoje znanstvene kritike. Ona razlikuje dvije dominantne kulturno- obrazovne tradicije u zapadnoj civilizaciji: anglosaksonska (atlantska) tradicija kurikuluma i instrukcije i kontinentalno europska tradicija Nastavnog plana i programa i didaktike s orijentirajućom idejom vodiljom – humanističkim obrazovanjem. Te su dvije tradicije u svom čistom idealno-tipskom obliku nesumjerljive. Dijalog među tim tradicijama u našim uvjetima treba voditi sa znanstvenim i prosvjetno-pedagoškim argumentima uvažavajući našu obrazovno-kulturnu tradiciju. Tvorci CKR odabrali su međutim koncept kurikuluma, a da pri tome nisu niti spomenuli dijalog s drugom (našom) tradicijom. Cjelovita kurikularna reforma se iz pedagogijske teorijske i empirijsko- istraživačke perspektive pokazuje kao višestruko dvojben koncept i dokument.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode Item holds
Članak u časopisu Članak u časopisu Knjižnica FFZG
SNZ
Available zatražite skeniranje na snz@ffzg.hr 1305206725
Total holds: 0

U tekstu se ukazuje na razlikovnost pedagogijske i obrazovno-političke perspektive u odnosu na kurikulum. Dok obrazovno-politička perspektiva u odnosu na kurikulum predstavlja pragmatično- provedbeni plan djelovanja, pedagogijska znanstvena (teorijska i istraživačka) perspektiva uzima kurikulum kao predmet svoje znanstvene kritike. Ona razlikuje dvije dominantne kulturno- obrazovne tradicije u zapadnoj civilizaciji: anglosaksonska (atlantska) tradicija kurikuluma i instrukcije i kontinentalno europska tradicija Nastavnog plana i programa i didaktike s orijentirajućom idejom vodiljom – humanističkim obrazovanjem. Te su dvije tradicije u svom čistom idealno-tipskom obliku nesumjerljive. Dijalog među tim tradicijama u našim uvjetima treba voditi sa znanstvenim i prosvjetno-pedagoškim argumentima uvažavajući našu obrazovno-kulturnu tradiciju. Tvorci CKR odabrali su međutim koncept kurikuluma, a da pri tome nisu niti spomenuli dijalog s drugom (našom) tradicijom. Cjelovita kurikularna reforma se iz pedagogijske teorijske i empirijsko- istraživačke perspektive pokazuje kao višestruko dvojben koncept i dokument.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//