Normal view MARC view ISBD view

Ikonografija i slikarske vrste (fr. genre) / Cvetnić, Sanja.

By: Cvetnić, Sanja.
Material type: ArticleArticlePublisher: 2015Description: 89-93 str.Other title: Iconography and genre [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.05 | barok, slikarstvo, ikonografija, slikarske vrste | Baroque, painting, iconography, genre In: Sveto i profano: slikarstvo talijanskog baroka u Hrvatskoj str. 89-93Summary: Pojava samostalnih slikarskih vrsta u XVI. stoljeću i brzo širenje umjetničkim tržištem XVII. stoljeća jedno je od najznačajnijih slikarskih fenomena toga doba, koje možemo pratiti i na baroknim slikarskim djelima u Hrvatskoj. Dotadašnja podjela prema sadržaju na sakralno, mitološko i historijsko slikarstvo te portrete proširila se, dakle, nižim vrstama umjetničkih sadržaja i potrajala sve dok je figuralno slikarstvo vladalo umjetničkim kozmosom. Ikonografija liturgijskih (sakralnih) slika obilježena je najduljim saborom u crkvenoj povijesti, Tridentskim (1545. – 1563.). On je ostavio u naslijeđe novi program Rimokatoličke Crkve, koji se od kraja XVI. do početka XIX. stoljeća odrazio u mnogim pojavama: u crkvenoj disciplini, globalnoj standardizaciji liturgije, isticanju važnosti sakramenata, naglasku na nauku o transsupstancijaciji, ali i u moralnim uzorima, ulozi umjetnosti općenito pa i u narudžbama za likovna djela.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Pojava samostalnih slikarskih vrsta u XVI. stoljeću i brzo širenje umjetničkim tržištem XVII. stoljeća jedno je od najznačajnijih slikarskih fenomena toga doba, koje možemo pratiti i na baroknim slikarskim djelima u Hrvatskoj. Dotadašnja podjela prema sadržaju na sakralno, mitološko i historijsko slikarstvo te portrete proširila se, dakle, nižim vrstama umjetničkih sadržaja i potrajala sve dok je figuralno slikarstvo vladalo umjetničkim kozmosom. Ikonografija liturgijskih (sakralnih) slika obilježena je najduljim saborom u crkvenoj povijesti, Tridentskim (1545. – 1563.). On je ostavio u naslijeđe novi program Rimokatoličke Crkve, koji se od kraja XVI. do početka XIX. stoljeća odrazio u mnogim pojavama: u crkvenoj disciplini, globalnoj standardizaciji liturgije, isticanju važnosti sakramenata, naglasku na nauku o transsupstancijaciji, ali i u moralnim uzorima, ulozi umjetnosti općenito pa i u narudžbama za likovna djela.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//