Normal view MARC view ISBD view

"Sade u Italiji - Putovanje i baroque" / Zorica, Maja.

By: Zorica, Maja.
Material type: materialTypeLabelArticlePublisher: 2015Description: 3-17.Other title: "Sade in Italy - Travel and the Baroque" [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | Markiz de Sade, putovanje, putopis, barok | marquis de Sade, travel, travelogue, Baroque In: Književna smotra 47 (2015), 175 (1) ; str. 3-17Summary: Italija čini veoma specifičan dio Sadeovog opusa, od perspektive genealogije putovanja (i genealogije i putopisa) do Juliette, od umjetnosti i pojma sublimnog (a ne autobiografskog) do pozitivne konceptualizacije zla, od esencijalizacije baroka do Sodome. Put od mladoga Markiza de Sadea, koji luta Italijom, do njegove uobičajene percepcije kao markiza iz 120 dana Sodome nije ni očit ni jednoobrazan. Italija je stvorila Sadeov imaginaire, kao i Montaigneov, Montesquieuov, Rousseauov i Stendhalov. Njegovo putovanje nikada nije postalo “porod od tmine”(Gundulić). Prepričavajući svoje pustolovine i nezgode po Italiji, Sade progovara o moći želje u njegovom opusu koju iminentno definira subverzija i tenzija (napetost). Obuzet željom, Sade govori o neograničenoj moći i smrti, ali, njegova Venera nije umotana u krzno kao Sacher-Masochova. Ipak, ma kakvu ulogu joj dodijelio, ona će uvijek nalikovati Zummoovoj voštanoj Veneri. Njegova Italija najavljuje njegovu poetiku, kako u području književnosti i umjetnosti (slikarstva, kiparstva i arhitekture), tako i u okvirima konceptualnog, ideološkog i osobnog (biografskog, senzitivnog i senzualnog) zbog kojeg ga i danas prepoznajemo, ponekad i usprkos mitovima koji ga okružuju.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Italija čini veoma specifičan dio Sadeovog opusa, od perspektive genealogije putovanja (i genealogije i putopisa) do Juliette, od umjetnosti i pojma sublimnog (a ne autobiografskog) do pozitivne konceptualizacije zla, od esencijalizacije baroka do Sodome. Put od mladoga Markiza de Sadea, koji luta Italijom, do njegove uobičajene percepcije kao markiza iz 120 dana Sodome nije ni očit ni jednoobrazan. Italija je stvorila Sadeov imaginaire, kao i Montaigneov, Montesquieuov, Rousseauov i Stendhalov. Njegovo putovanje nikada nije postalo “porod od tmine”(Gundulić). Prepričavajući svoje pustolovine i nezgode po Italiji, Sade progovara o moći želje u njegovom opusu koju iminentno definira subverzija i tenzija (napetost). Obuzet željom, Sade govori o neograničenoj moći i smrti, ali, njegova Venera nije umotana u krzno kao Sacher-Masochova. Ipak, ma kakvu ulogu joj dodijelio, ona će uvijek nalikovati Zummoovoj voštanoj Veneri. Njegova Italija najavljuje njegovu poetiku, kako u području književnosti i umjetnosti (slikarstva, kiparstva i arhitekture), tako i u okvirima konceptualnog, ideološkog i osobnog (biografskog, senzitivnog i senzualnog) zbog kojeg ga i danas prepoznajemo, ponekad i usprkos mitovima koji ga okružuju.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha