Normal view MARC view ISBD view

Kulturnoantropološki pogledi na cenzuru i njezine odjeke / Marijana Belaj ; Sanja Potkonjak ; Nevena Škrbić Alempijević.

By: Belaj, Marijana.
Contributor(s): Potkonjak, Sanja [aut] | Škrbić Alempijević, Nevena [aut].
Material type: ArticleArticlePublisher: 2015Description: 93-97 str.Other title: Kulturnoantropološki pogledi na cenzuru i njezine odjeke [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.08 | kuturna antropologija, umjetnost, cenzura, društveno sjećanje | cultural anthropology, art, censorship, cultural memory In: Od državne umjetnosti do kreativnih industrija / Transformacija rodnih, političkih i religijskih narativa str. 93-97Summary: Fokus etnološke i kulturnoantropološke analize umjetničkog izražavanja jest sprega između umjetničke prakse i ljudske svakodnevice, kako na razini kulturnih politika, tako i na razini individualnih doživljaja i akcija. Istraživači se pritom usmjeravaju, s jedne strane, na one društvene odnose, vrijednosti i impulse koje umjetnici u svom radu odlučuju problematizirati. S druge nas strane zanimaju učinci koje njihove prakse imaju u društvu, društvena dinamika koja prati umjetnički čin, predodžbe, reakcije i načini djelovanja koje njihova kreacija pobuđuje ili potiče. Jedan od odgovora, upućen s pozicija moći, na umjetnička djela koja preispituju političke i religijske datosti jest cenzura. Cenzuru shvaćamo kao bilo koji vid nepripuštanja alternativnih naracija u javni prostor, smanjivanje njihove vidljivosti i dosega.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Autorski prinos Nevene Škrbić Alempijević u ovome radu realiziran je u okviru projekta "Stvaranje grada: prostor, kultura, identitet" ; (voditeljica: dr. sc. Jasna Čapo Žmegač ; šifra: 2350), koji financira Hrvatska zaklada za znanost.

Fokus etnološke i kulturnoantropološke analize umjetničkog izražavanja jest sprega između umjetničke prakse i ljudske svakodnevice, kako na razini kulturnih politika, tako i na razini individualnih doživljaja i akcija. Istraživači se pritom usmjeravaju, s jedne strane, na one društvene odnose, vrijednosti i impulse koje umjetnici u svom radu odlučuju problematizirati. S druge nas strane zanimaju učinci koje njihove prakse imaju u društvu, društvena dinamika koja prati umjetnički čin, predodžbe, reakcije i načini djelovanja koje njihova kreacija pobuđuje ili potiče. Jedan od odgovora, upućen s pozicija moći, na umjetnička djela koja preispituju političke i religijske datosti jest cenzura. Cenzuru shvaćamo kao bilo koji vid nepripuštanja alternativnih naracija u javni prostor, smanjivanje njihove vidljivosti i dosega.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//