Normal view MARC view ISBD view

Usvajanje govora kod dvodijalektalnoga djeteta : jezični razvoj, utjecaji i ishodi / Nada Županović Filipin.

By: Filipin, Nada.
Material type: ArticleArticleDescription: 275-305 str.Other title: Language acquisition in a bidialectal child : speech development, influences and outcomes [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | usvajanje govora, dvodijalektalnost, zagrebački kajkavski govor, splitski novoštokavski ikavski govor, miješanje i prebacivanje kodova hrv | language acquisition, bidialectality, Zagreb Kajkavian idiom, Split Neoštokavian Ikavian idiom, code mixing and code switching engOnline resources: Click here to access online In: Jezikoslovlje 16 (2015), 2-3 ; str. 275-305Summary: U radu se opisuje jezični razvoj dvodijalektalnoga djeteta u prve tri godine života. Djetetov je okolinski govor urbana zagrebačka kajkavština, a majčinski mu je novoštokavski ikavski govor kakvim se govori u Splitu. Donosi se prikaz razvojnih faza u usvajanju govora s posebnim osvrtom na podrijetlo usvojenih elemenata. Podatci prikupljeni vođenjem dnevnika te snimkama djetetove interakcije s okolinom uspoređuju se s recentnim istraživanjima usvajanja jezika. Analiziraju se primjeri miješanja i prebacivanja kodova na temelju kojih se utvrđuje redoslijed i način usvajanja varijeteta kojima je dijete okruženo te utjecaji koji do usvajanja dovode. Pokušavaju se istaknuti razlike u načinu na koji dvodijalektalna djeca usvajaju jezik te ukazati na potrebu daljnjega proučavanja te pojave. Naposljetku se, na temelju istraženoga, predviđa djetetov daljnji jezični razvoj.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U radu se opisuje jezični razvoj dvodijalektalnoga djeteta u prve tri godine života. Djetetov je okolinski govor urbana zagrebačka kajkavština, a majčinski mu je novoštokavski ikavski govor kakvim se govori u Splitu. Donosi se prikaz razvojnih faza u usvajanju govora s posebnim osvrtom na podrijetlo usvojenih elemenata. Podatci prikupljeni vođenjem dnevnika te snimkama djetetove interakcije s okolinom uspoređuju se s recentnim istraživanjima usvajanja jezika. Analiziraju se primjeri miješanja i prebacivanja kodova na temelju kojih se utvrđuje redoslijed i način usvajanja varijeteta kojima je dijete okruženo te utjecaji koji do usvajanja dovode. Pokušavaju se istaknuti razlike u načinu na koji dvodijalektalna djeca usvajaju jezik te ukazati na potrebu daljnjega proučavanja te pojave. Naposljetku se, na temelju istraženoga, predviđa djetetov daljnji jezični razvoj.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//