Normal view MARC view ISBD view

Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca / Damir Ljubotina, Nataša Juničić, Vesna Vlahović-Štetić.

By: Ljubotina, Damir.
Contributor(s): Juničić, Nataša [aut] | Vlahović-Štetić Vesna [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 369-399 str.Other title: Structure and Predictors of the High School Students' Self-Assessment of Creativity [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | kreativnost, samoprocjena, divergentno mišljenje, ličnost, akademski uspjeh | creativity, self-assessment, divergent thinking, personality, academic successOnline resources: Click here to access online In: Psihologijske teme 24 (2015), 3 ; str. 369-399Abstract: U ovom je istraživanju ispitana struktura samoprocjena kreativnosti i kreativnog ponašanja te njihova povezanost s kognitivnim, konativnim i okolinskim faktorima. Pored toga, ispitana je i povezanost navedenih varijabli s općim školskim uspjehom. Na uzorku od 255 srednjoškolaca primijenjeni su Upitnik samoprocjene kreativnog ponašanja, Upitnik samoprocjene kreativnosti, Baterija testova divergentnog mišljenja, Upitnik otvorenosti k iskustvima te procjene poticaja kreativnog ponašanja od strane nastavnika i šire okoline. Analiza Upitnika kreativnog ponašanja upućuje na četiri relativno neovisne domene kreativnog ponašanja, dok se Upitnikom kreativnog ponašanja ispituje faktor opće samoprocjene kreativnosti. Rezultati sugeriraju da se na osnovi korištenih prediktora može objasniti između 8 i 45.8% varijance u korištenim mjerama samoprocjene. Školski je uspjeh nisko povezan i to jedino s uratkom u testovima divergentnog mišljenja, dok nije pronađena korelacija s mjerama kreativnosti, otvorenosti k iskustvu ili poticajima za kreativno ponašanje. Približno 45% učenika navodi da njihovi nastavnici nikada ili vrlo rijetko nagrađuju ili potiču njihovo kreativno ponašanje, dok redovito ili vrlo često poticanje kreativnog ponašanja od strane nastavnika navodi 11% učenika.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U ovom je istraživanju ispitana struktura samoprocjena kreativnosti i kreativnog ponašanja te njihova povezanost s kognitivnim, konativnim i okolinskim faktorima. Pored toga, ispitana je i povezanost navedenih varijabli s općim školskim uspjehom. Na uzorku od 255 srednjoškolaca primijenjeni su Upitnik samoprocjene kreativnog ponašanja, Upitnik samoprocjene kreativnosti, Baterija testova divergentnog mišljenja, Upitnik otvorenosti k iskustvima te procjene poticaja kreativnog ponašanja od strane nastavnika i šire okoline. Analiza Upitnika kreativnog ponašanja upućuje na četiri relativno neovisne domene kreativnog ponašanja, dok se Upitnikom kreativnog ponašanja ispituje faktor opće samoprocjene kreativnosti. Rezultati sugeriraju da se na osnovi korištenih prediktora može objasniti između 8 i 45.8% varijance u korištenim mjerama samoprocjene. Školski je uspjeh nisko povezan i to jedino s uratkom u testovima divergentnog mišljenja, dok nije pronađena korelacija s mjerama kreativnosti, otvorenosti k iskustvu ili poticajima za kreativno ponašanje. Približno 45% učenika navodi da njihovi nastavnici nikada ili vrlo rijetko nagrađuju ili potiču njihovo kreativno ponašanje, dok redovito ili vrlo često poticanje kreativnog ponašanja od strane nastavnika navodi 11% učenika.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//