Normal view MARC view ISBD view

Likovna umjetnost i slobodno tržište: američki pogledi / Ana Munk.

By: Munk, Ana.
Material type: ArticleArticlePublisher: 2015Description: 93-108 str.Other title: Visual arts and the free market: American perspective [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.06 | slobodno tržište, filantropija, nevidljiva ruka tržišta, kolekcionarstvo, porezna politika | free market, philanthropy, invisible hand, collecting, tax policyOnline resources: Click here to access online In: Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji str. 93-108Summary: U radu se razmatra odnos slobodnog tržišta roba, ideja i usluga, tržista umjetnina i kulturne politike u Americi. Polazeći od postavki liberalnog kapitalizma i činjenice da je tržište umjetnina u zemljama razvijenog kapitalizma najslobodnije tj. da je državno najnereguliranije tržište od svih (legalnih) tržišta, te prateći razmišljenja teoretičara kulture kao što je Dave Hickey, postavlja se teza da su tržište i neprofitne aktivnosti pojedinaca i udruga preduvjet slobode umjetnosti. Umjetnost se tako stvara mimo, a ponekad i usprkos, birokratskog nadgledanja umjetničkog procesa i vrednovanja. U radu se objašnjava uspjeh i uloga privatnih i korporativnih komercijalnih i neprofitnih (filantropskih) ulaganja u umjetnost i kulturu u Americi, te se objašnjava kada se u Americi formiralo tržište umjetnina i na koji način ono funkcionira. Cilj ovog rada nije osporiti nesumljivu društvenu korist umjetnosti i kulture, budući da i liberalni kapitalizam utemeljen na prosvjetiteljskoj tradiciji tu ulogu shvaća i opravdava načelom “susjedskog efekta”, već je namjera ovog rada opovrgnuti jednodimenzionalne teze koje opstanak i budućnost hrvatske kulture vide isključivo u većim državnim ulaganjima u kulturu.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U radu se razmatra odnos slobodnog tržišta roba, ideja i usluga, tržista umjetnina i kulturne politike u Americi. Polazeći od postavki liberalnog kapitalizma i činjenice da je tržište umjetnina u zemljama razvijenog kapitalizma najslobodnije tj. da je državno najnereguliranije tržište od svih (legalnih) tržišta, te prateći razmišljenja teoretičara kulture kao što je Dave Hickey, postavlja se teza da su tržište i neprofitne aktivnosti pojedinaca i udruga preduvjet slobode umjetnosti. Umjetnost se tako stvara mimo, a ponekad i usprkos, birokratskog nadgledanja umjetničkog procesa i vrednovanja. U radu se objašnjava uspjeh i uloga privatnih i korporativnih komercijalnih i neprofitnih (filantropskih) ulaganja u umjetnost i kulturu u Americi, te se objašnjava kada se u Americi formiralo tržište umjetnina i na koji način ono funkcionira. Cilj ovog rada nije osporiti nesumljivu društvenu korist umjetnosti i kulture, budući da i liberalni kapitalizam utemeljen na prosvjetiteljskoj tradiciji tu ulogu shvaća i opravdava načelom “susjedskog efekta”, već je namjera ovog rada opovrgnuti jednodimenzionalne teze koje opstanak i budućnost hrvatske kulture vide isključivo u većim državnim ulaganjima u kulturu.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//