Normal view MARC view ISBD view

Pronalazak partnera u virtualnom svijetu: motivi i psihosocijalna obilježja korisnika internetskih servisa za upoznavanje u Hrvatskoj / Matković, Antonia ; Landripet, Ivan.

By: Matković, Antonia.
Contributor(s): Landripet, Ivan [aut].
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 37-67.Other title: Finding a Partner in the Virtual Environment: Motives and Psychosocial Characteristics of Online Dating Site Users in Croatia [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.05 | internetski servisi za upoznavanje partnera; internet; samopouzdanje; društvenost; anksioznost vezana za izlaženje s potencijalnim partnerima; seksualna kompulzivnost | online dating sites; the Internet; self-esteem; sociability; dating anxiety; sexual compulsivityOnline resources: Elektronička verzija članka (CROSBI) | Elektronička verzija članka (Hrčak) In: Revija za sociologiju 45 (2015), 1 ; str. 37-67Summary: Zahtjevi suvremenog načina života i dostupnost informacijsko-komunikacijskih tehnologija odražavaju se na proces uspostavljanja intimnih veza, uslijed čega praksa korištenja interneta u svrhu pronalaska partnera u popularnosti počinje sustizati tradicionalne načine pronalaženja partnera. Nadovezujući se na postojeće hrvatske studije internetski posredovanih romantičnih i seksualnih aktivnosti, sredinom 2014. putem internetske ankete provedeno je prvo ciljano istraživanje korištenja internetskih servisa za upoznavanje u Hrvatskoj. Na uzorku od 594 korisnika i nekorisnika ispitani su osnovni motivi, predrasude i ishodi vezani za upotrebu servisa te razlike između korisnika i nekorisnika u temeljnim sociodemografskim i psihosocijalnim obilježjima. Rezultati pokazuju da se, neovisno o spolu, gotovo 90% korisnika iz tog uzorka uživo susrelo s drugim korisnicima, a većina je s njima potom stupila u romantičnu vezu, seksualni odnos ili prijateljstvo. Iako tek manji udio nekorisnika izražava stigmatizirajuća stereotipna viđenja prema njima, korisnici su skloni skrivanju tih aktivnosti, strahujući da će ih se smatrati očajnicima ili čudacima. Bivarijatne i multivarijatne analize indiciraju da korisnici jesu manje društveni i samopouzdani te seksualno kompulzivniji od nekorisnika, ali i da je efekt tih veza slab. U kombinaciji s nalazima o blago izraženim ili nepostojećim razlikama između korisnika i nekorisnika te korisnica i korisnika u nizu drugih mjerenih obilježja, to upućuje na zaključak da korištenje internetskih servisa namijenjenih upoznavanju partnera prije predstavlja praktičnu zamjenu za konvencionalne društvene posrednike negoli medij koji okuplja ljude specifičnih obilježja i preferencija. Na kraju rada ponuđene su preporuke za provođenje daljnjih istraživanja nužnih za produbljivanje spoznaja o tom raširenom, a u Hrvatskoj gotovo neistraženom, obliku društvene interakcije.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Zahtjevi suvremenog načina života i dostupnost informacijsko-komunikacijskih tehnologija odražavaju se na proces uspostavljanja intimnih veza, uslijed čega praksa korištenja interneta u svrhu pronalaska partnera u popularnosti počinje sustizati tradicionalne načine pronalaženja partnera. Nadovezujući se na postojeće hrvatske studije internetski posredovanih romantičnih i seksualnih aktivnosti, sredinom 2014. putem internetske ankete provedeno je prvo ciljano istraživanje korištenja internetskih servisa za upoznavanje u Hrvatskoj. Na uzorku od 594 korisnika i nekorisnika ispitani su osnovni motivi, predrasude i ishodi vezani za upotrebu servisa te razlike između korisnika i nekorisnika u temeljnim sociodemografskim i psihosocijalnim obilježjima. Rezultati pokazuju da se, neovisno o spolu, gotovo 90% korisnika iz tog uzorka uživo susrelo s drugim korisnicima, a većina je s njima potom stupila u romantičnu vezu, seksualni odnos ili prijateljstvo. Iako tek manji udio nekorisnika izražava stigmatizirajuća stereotipna viđenja prema njima, korisnici su skloni skrivanju tih aktivnosti, strahujući da će ih se smatrati očajnicima ili čudacima. Bivarijatne i multivarijatne analize indiciraju da korisnici jesu manje društveni i samopouzdani te seksualno kompulzivniji od nekorisnika, ali i da je efekt tih veza slab. U kombinaciji s nalazima o blago izraženim ili nepostojećim razlikama između korisnika i nekorisnika te korisnica i korisnika u nizu drugih mjerenih obilježja, to upućuje na zaključak da korištenje internetskih servisa namijenjenih upoznavanju partnera prije predstavlja praktičnu zamjenu za konvencionalne društvene posrednike negoli medij koji okuplja ljude specifičnih obilježja i preferencija. Na kraju rada ponuđene su preporuke za provođenje daljnjih istraživanja nužnih za produbljivanje spoznaja o tom raširenom, a u Hrvatskoj gotovo neistraženom, obliku društvene interakcije.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha