Normal view MARC view ISBD view

Vrednovanje u području školskog knjižničarstva / Mihaela Banek Zorica.

By: Banek Zorica, Mihaela.
Material type: ArticleArticlePublisher: 2015Description: 2-11 str.Other title: Evaluation in the Field of School Librarianship [Naslov na engleskom:].Subject(s): školsko knjižničarstvo | vrednovanje | 5.04 | školske knjižnice; vrednovanje; metode vrednovanja; kvantitativno vrednovanje; kvalitativno vrednovanje; kompetencije; samovrednovanje; praksa temeljena na dokazima; kvaliteta; mjerenje uspješno | school libraries; evaluation; evaluation methods; quantitative methods; qualitative methods; competences; self-evaluation; evidence based practice; quality; performance measurementOnline resources: Elektronička verzija In: Čitalište 26 (2015) ; str. 2-11Summary: Kroz povijest se kvaliteta knjižnice sagledavala prema veličini i broju zbirki. P romjene koje se događaju na globalnoj razini uvjetuju potrebu za drugačijim pogledom na definiciju uspješnosti knjižnice, a time i zahtijevaju implementaciju metoda i alate iz područja ekonomije. Prvenstveno je to iz razloga kako bi pokazale isplativost svojih usluga ili opravdanost uvođenja nove usluge. Knjižnice u obrazovnom sustavu, kao što su to školske, pred sobom imaju nove izazove jer dosadašnje metode vrednovanja, primjenjive u ostalim vrstama knjižnica, ne odgovaraju specifičnostima funkcioniranja u obrazovnom sustavu. U radu su, uz povijesni pregled razvoja metoda vrednovanja u knjižničarstvu, prikazani i različiti modeli vrednovanja primjenjivi u području školskog knjižničarstva u svrhu doprinosa jačanju modela povezanosti kvalitete školske knjižnice sa obrazovnim postignućima učenika. Vrednovanje kvalitete knjižničnih usluga i učinkovitosti moguće je primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda, pri čemu prve nastoje vrednovati rezultate prema korisničkom iskustvu i mišljenju, a druge nastoje prikupiti konkretne podatke. Moderan pristup vrednovanju školskih knjižnica očituje se u dobroj uravnoteženosti ovih dviju mjera jer jedino tako pružaju cjelovitu sliku utjecaja školske knjižnice na obrazovni proces
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Kroz povijest se kvaliteta knjižnice sagledavala prema veličini i broju zbirki. P romjene koje se događaju na globalnoj razini uvjetuju potrebu za drugačijim pogledom na definiciju uspješnosti knjižnice, a time i zahtijevaju implementaciju metoda i alate iz područja ekonomije. Prvenstveno je to iz razloga kako bi pokazale isplativost svojih usluga ili opravdanost uvođenja nove usluge. Knjižnice u obrazovnom sustavu, kao što su to školske, pred sobom imaju nove izazove jer dosadašnje metode vrednovanja, primjenjive u ostalim vrstama knjižnica, ne odgovaraju specifičnostima funkcioniranja u obrazovnom sustavu. U radu su, uz povijesni pregled razvoja metoda vrednovanja u knjižničarstvu, prikazani i različiti modeli vrednovanja primjenjivi u području školskog knjižničarstva u svrhu doprinosa jačanju modela povezanosti kvalitete školske knjižnice sa obrazovnim postignućima učenika. Vrednovanje kvalitete knjižničnih usluga i učinkovitosti moguće je primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda, pri čemu prve nastoje vrednovati rezultate prema korisničkom iskustvu i mišljenju, a druge nastoje prikupiti konkretne podatke. Moderan pristup vrednovanju školskih knjižnica očituje se u dobroj uravnoteženosti ovih dviju mjera jer jedino tako pružaju cjelovitu sliku utjecaja školske knjižnice na obrazovni proces

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//