Normal view MARC view ISBD view

Taktike samopredstavljanja muškaraca i žena ovisno o bliskosti ciljne osobe / Margareta Jelić, Maja Ištok-Novak.

By: Jelić, Margareta.
Contributor(s): Ištok-Novak, Maja [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 135-148 str.Other title: Self-presentation tactics of men and women depending on the closeness of the target person [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | samopredstavljanje; bliskost; obrambene taktike; asertivne taktike | self-presentation; closeness; defensive tactics; assertive tactics In: Suvremena psihologija 17 (2014), 2 ; str. 135-148Abstract: Cilj istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u korištenju taktika samopredstav- ljanja s obzirom na bliskost ciljne osobe te rod sudionika. U istraživanju je sudjelovalo 219 zagrebačkih studenata i studentica različitih studijskih usmjerenja. Svaki sudionik je ispunjavao tri verzije upitnika taktika samopredstavljanja (Self-Presentation Tactics Scale ; SPT ; Lee i sur., 1999) pri čemu su se razlikovale upute za svaku verziju. Prva se odnosila na komunikaciju s bliskim prijateljem kojeg poznaju dugi niz godina, druga sa strancem kojeg su upravo upoznali i s kojim ne očekuju odnos, te s kolegom ko- jeg su upravo upoznali na predavanju i s njim očekuju odnos u budućnosti. Rezultati višesmjerne analize varijance za miješani nacrt pokazuju da muškarci značajno češće od žena koriste umiljavanje, zastrašivanje, pripisivanje zasluga sebi i kritiziranje kao taktiku samopredstavljanja. Taktike samootežavanje i umiljavanje najviše se koriste u situaciji komuniciranja s osobom s kojom se očekuje odnos u budućnosti, a najmanje prema bliskom prijatelju. Taktika isprike najčešće se koristi prema bliskom prijatelju, a najmanje prema strancu s kojim se ne očekuje odnos u budućnosti. Taktike oprav- davanje, ograđivanje i predstavljanje uzora jednako često se koriste u situaciji komu- niciranja s bliskim prijateljem i s osobom s kojom se očekuje odnos u budućnosti, dok se značajno manje koriste prema strancu s kojim se ne očekuje odnos u budućnosti. Taktike zastrašivanje i kritiziranje podjednako se koriste u komunikaciji sa strancem s kojim se ne očekuje odnos i sa strancem s kojim se očekuje odnos u budućnosti, ali se značajno manje koriste u situaciji komuniciranja s bliskim prijateljem. Postoji inte- rakcija situacije i roda za taktiku samootežavanje. Ovim je istraživanjem po prvi put istražen odnos primjene različitih taktika samopredstavljanja i bliskosti ciljne osobe u našoj kulturi.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Cilj istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u korištenju taktika samopredstav- ljanja s obzirom na bliskost ciljne osobe te rod sudionika. U istraživanju je sudjelovalo 219 zagrebačkih studenata i studentica različitih studijskih usmjerenja. Svaki sudionik je ispunjavao tri verzije upitnika taktika samopredstavljanja (Self-Presentation Tactics Scale ; SPT ; Lee i sur., 1999) pri čemu su se razlikovale upute za svaku verziju. Prva se odnosila na komunikaciju s bliskim prijateljem kojeg poznaju dugi niz godina, druga sa strancem kojeg su upravo upoznali i s kojim ne očekuju odnos, te s kolegom ko- jeg su upravo upoznali na predavanju i s njim očekuju odnos u budućnosti. Rezultati višesmjerne analize varijance za miješani nacrt pokazuju da muškarci značajno češće od žena koriste umiljavanje, zastrašivanje, pripisivanje zasluga sebi i kritiziranje kao taktiku samopredstavljanja. Taktike samootežavanje i umiljavanje najviše se koriste u situaciji komuniciranja s osobom s kojom se očekuje odnos u budućnosti, a najmanje prema bliskom prijatelju. Taktika isprike najčešće se koristi prema bliskom prijatelju, a najmanje prema strancu s kojim se ne očekuje odnos u budućnosti. Taktike oprav- davanje, ograđivanje i predstavljanje uzora jednako često se koriste u situaciji komu- niciranja s bliskim prijateljem i s osobom s kojom se očekuje odnos u budućnosti, dok se značajno manje koriste prema strancu s kojim se ne očekuje odnos u budućnosti. Taktike zastrašivanje i kritiziranje podjednako se koriste u komunikaciji sa strancem s kojim se ne očekuje odnos i sa strancem s kojim se očekuje odnos u budućnosti, ali se značajno manje koriste u situaciji komuniciranja s bliskim prijateljem. Postoji inte- rakcija situacije i roda za taktiku samootežavanje. Ovim je istraživanjem po prvi put istražen odnos primjene različitih taktika samopredstavljanja i bliskosti ciljne osobe u našoj kulturi.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//