Normal view MARC view ISBD view

Povezanost sukladnosti profesionalnih interesa studenata i studijskog programa s angažiranosti i uspjehom u studiju / Iva Černja, Ivana Kuzman, Zvonimir Galić.

By: Černja, Iva.
Contributor(s): Kuzman, Ivana [aut] | Galić, Zvonimir [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 64-64 str.Other title: Relationship of congruence between students' professional interests and study programme with students' engagement and performance [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | profesionalni interesi ; kongruentnost ; radna angažiranost ; uspjeh u studiju | vocational interests ; congruence ; work engagement ; student performanceOnline resources: Elektronička verzija In: Dani psihologije u Zadru (20 ; 2016) str. 64-64Abstract: Profesionalno savjetovanje znatnim dijelom počiva na važnosti sukladnosti interesa pojedinca i karakteristika nekog zanimanja. Taj sklad pojedinca i okoline najčešće operacionaliziramo preko kongruentnosti profesionalnih interesa pojedinca i karakteristika radne okoline. Prema Hollandovoj teoriji (1985) kongruentnost bi trebala dovesti do različitih povoljnih profesionalnih ishoda među kojima središnje mjesto zauzimaju snažnija motivacija za odabrano radno zanimanje te, posljedično, veći uspjeh u aktivnostima vezanim uz posao. Premda se teorije profesionalnih interesa primarno referiraju radnu situaciju, važan dio profesionalnog razvoja predstavlja obrazovanje za odabrano zanimanje. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati koje su posljedice (ne)sukladnosti profesionalnih interesa i odabranog studijskog programa na studentsku angažiranost i uspjeh u studiju. U istraživanju je sudjelovalo 410 studenata sa šest različitih visokoškolskih ustanova u Zagrebu (Fakultet elektrotehnike i računarstva, Šumarski fakultet, Medicinski fakultet, Hrvatski studiji, Zagrebačka škola za ekonomiju i menadžment i VERN), odabranih da predstavljaju širok raspon obrazovnih profila. Profesionalne interese mjerili smo Skalom sviđanja zanimanja iz Upitnika profesionalnih interesa (Šverko i Babarović, 2010), a profil odabranog studijskog programa odredili smo na temelju kataloga karakteristika pojedinih zanimanja (Šverko, Akik, Babarović i Šverko, 2012). Kongruentnost profesionalnih interesa i odabira studija operacionalizirali smo Iachan indeksom (Iachan, 1984) te C-indeksom kongruencije (Brown i Gore, 1994) . Angažiranost u studiju mjerili smo Utrecht skalom radne angažiranosti za studente (Schaufeli i sur., 2002) koja osim ukupne angažiranosti zahvaća i njene komponente, energičnost, predanost i zadubljenost. Uspjeh u studiju mjerili smo prosjekom svih ocjena postignutih u studiju. Provedene analize pokazale su da postoji povezanost kongruentnosti interesa studenata i studijskih programa sa ukupnom angažiranosti u studiju i njenim komponentama. Nismo potvrdili očekivanu vezu pokazatelja kongruentnosti s uspjehom u studiju.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Profesionalno savjetovanje znatnim dijelom počiva na važnosti sukladnosti interesa pojedinca i karakteristika nekog zanimanja. Taj sklad pojedinca i okoline najčešće operacionaliziramo preko kongruentnosti profesionalnih interesa pojedinca i karakteristika radne okoline. Prema Hollandovoj teoriji (1985) kongruentnost bi trebala dovesti do različitih povoljnih profesionalnih ishoda među kojima središnje mjesto zauzimaju snažnija motivacija za odabrano radno zanimanje te, posljedično, veći uspjeh u aktivnostima vezanim uz posao. Premda se teorije profesionalnih interesa primarno referiraju radnu situaciju, važan dio profesionalnog razvoja predstavlja obrazovanje za odabrano zanimanje. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati koje su posljedice (ne)sukladnosti profesionalnih interesa i odabranog studijskog programa na studentsku angažiranost i uspjeh u studiju. U istraživanju je sudjelovalo 410 studenata sa šest različitih visokoškolskih ustanova u Zagrebu (Fakultet elektrotehnike i računarstva, Šumarski fakultet, Medicinski fakultet, Hrvatski studiji, Zagrebačka škola za ekonomiju i menadžment i VERN), odabranih da predstavljaju širok raspon obrazovnih profila. Profesionalne interese mjerili smo Skalom sviđanja zanimanja iz Upitnika profesionalnih interesa (Šverko i Babarović, 2010), a profil odabranog studijskog programa odredili smo na temelju kataloga karakteristika pojedinih zanimanja (Šverko, Akik, Babarović i Šverko, 2012). Kongruentnost profesionalnih interesa i odabira studija operacionalizirali smo Iachan indeksom (Iachan, 1984) te C-indeksom kongruencije (Brown i Gore, 1994) . Angažiranost u studiju mjerili smo Utrecht skalom radne angažiranosti za studente (Schaufeli i sur., 2002) koja osim ukupne angažiranosti zahvaća i njene komponente, energičnost, predanost i zadubljenost. Uspjeh u studiju mjerili smo prosjekom svih ocjena postignutih u studiju. Provedene analize pokazale su da postoji povezanost kongruentnosti interesa studenata i studijskih programa sa ukupnom angažiranosti u studiju i njenim komponentama. Nismo potvrdili očekivanu vezu pokazatelja kongruentnosti s uspjehom u studiju.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//