Normal view MARC view ISBD view

Ritam kaosa: bilješka o inskripciji fantastičnoga / Bekavac, Luka.

By: Bekavac, Luka.
Material type: ArticleArticleDescription: 137-154 str.Other title: The Rhythm of Chaos: A Note on the Inscription of the Fantastic [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | fantastika, uzvišeno, nesvjesno, Pavličić, ritam, fenomenologija | fantastic, sublime, unconscious, Pavličić, rhythm, phenomenology In: Kuća od knjiga: Zbornik radova u povodu 70. rođendana Pavla Pavličića str. 137-154Summary: Tekst se bavi izabranim fantastičnim prozama Pavla Pavličića. U prvom se dijelu raspravlja o razumijevanju fantastičnoga kao »iskustva granice«, odnosno pripovjednoga predstavljanja nepredstavljivoga. Polemikom s Todorovljevim reduktivnim tumačenjem nesvjesnoga te nadovezivanjem na Meillassouxovu ideju ancestralnosti i pojam uzvišenoga u Kanta i Nancyja, fantastika se redefinira kao prostor opisa nespoznatljivih materijalnih objekata. Drugi se dio rasprave bavi Pavličićevim prozama iz 1970-ih i 1980-ih. Analiziraju se njihove kompozicijske specifičnosti koje proizlaze iz fantastičnoga kao onoga nedostupnog fabularizaciji: kumulativnosti u uvođenju fantastičnih motiva, te ubrzavanja ritma kojim se pripovjedni svijet urušava kao interpretativni okvir. Ritam se zatim dodatno razmatra kao sučelje između psihe i materijalne zbilje uz pomoć Abrahamovih studija o fenomenologiji temporalnosti.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Tekst se bavi izabranim fantastičnim prozama Pavla Pavličića. U prvom se dijelu raspravlja o razumijevanju fantastičnoga kao »iskustva granice«, odnosno pripovjednoga predstavljanja nepredstavljivoga. Polemikom s Todorovljevim reduktivnim tumačenjem nesvjesnoga te nadovezivanjem na Meillassouxovu ideju ancestralnosti i pojam uzvišenoga u Kanta i Nancyja, fantastika se redefinira kao prostor opisa nespoznatljivih materijalnih objekata. Drugi se dio rasprave bavi Pavličićevim prozama iz 1970-ih i 1980-ih. Analiziraju se njihove kompozicijske specifičnosti koje proizlaze iz fantastičnoga kao onoga nedostupnog fabularizaciji: kumulativnosti u uvođenju fantastičnih motiva, te ubrzavanja ritma kojim se pripovjedni svijet urušava kao interpretativni okvir. Ritam se zatim dodatno razmatra kao sučelje između psihe i materijalne zbilje uz pomoć Abrahamovih studija o fenomenologiji temporalnosti.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//