Normal view MARC view ISBD view

Odnos perfekcionizma, ličnosti učenika i ciljeva postignuća s uključenošću učenika pri učenju fizike / Petričević, Ema ; Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna.

By: Petričević, Ema.
Contributor(s): Rovan, Daria [aut] | Pavlin-Bernardić, Nina [aut] | Putarek, Vanja [aut] | Vlahović-Štetić, Vesna [aut].
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 111-111.Other title: The relationship of perfectionism, personality and achievement goals with students' engagement in learning physics [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | motivacija; uključenost učenika; ciljevi postignuća; perfekcionizam; ličnost | motivation; engagement; achievement goals; perfectionism; personality In: XX. Dani psihologije u Zadru str. 111-111Summary: Da bi proces poučavanja bilo kojeg predmeta doveo do željenih ishoda učenja potrebno je da učenici tijekom tog procesa budu aktivno uključeni u učenje. Rezultati dosadašnjih istraživanja ukazuju da pritom treba razlikovati tri komponente uključenosti – bihevioralnu, kognitivnu i emocionalnu. Uključenost učenika u učenje svakako ovisi o njihovom odnosu prema predmetu poučavanja te o kvaliteti odgojno-obrazovnog procesa, no u ovom istraživanju usmjerili smo se na osobne odrednice uključenosti. Konkretno, zanimalo nas je u kolikoj se mjeri individualne razlike u osobinama učenika te njihovim motivacijskim orijentacijama odražavaju na razinu njihove uključenosti u učenje. U skladu s hijerarhijskim modelom ciljeva postignuća (Elliot, 1999) pretpostavili smo da će ciljevi postignuća biti značajni neposredni prediktori uključenosti učenika u učenje te da će perfekcionizam i osjetljivost na potkrepljenje pokazati važnim odrednicama motivacije i uključenosti učenika. Naime, perfekcionizam je povezan s razinom standarda koju pojedinci postavljaju za svoja postignuća, dok osjetljivost na potkrepljenje utječe na težnju pojedinca prema ostvarivanju uspjeha i izbjegavanju neuspjeha. Prema 2 x 2 konceptualizaciji ciljeva postignuća Elliota i McGregor (2001) upravo su standardi i motivacijska valencija uključivanja i izbjegavanja istaknuti kao dvije ključne dimenzije ciljeva postignuća, što nam daje teorijsku podlogu za pretpostavku o povezanosti ovih konstrukata. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoji li povezanost perfekcionizma i osjetljivosti na potkrepljenje s različitim komponentama uključenosti učenika pri učenju fizike te ispitati imaju li ciljevi postignuća medijatornu ulogu u toj povezanosti. U istraživanju su sudjelovala 224 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole. Sudionici su ispunili upitnike kojima je mjerena njihova uključenost pri učenju fizike, ciljevi postignuća, perfekcionizam i osjetljivost na potkrepljenje. Rezultati istraživanja potvrđuju pretpostavku o značajnoj povezanosti uključenosti s perfekcionizmom, osjetiljivošću na potkrepljenje i ciljevima postignuća, pri čemu su obrasci povezanosti različiti za pojedine komponente uključenosti. Medijacijskim analizama utvrđeno je da ciljevi postignuća imaju posredujuću ulogu u odnosu pozitivnog perfekcionizma, sustava aktivacije ponašanja i sustava borba-bijeg-zamrzavanje s bihevioralnom i kognitivnom uključenosti, ali ne i s emocionalnom uključenosti.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Da bi proces poučavanja bilo kojeg predmeta doveo do željenih ishoda učenja potrebno je da učenici tijekom tog procesa budu aktivno uključeni u učenje. Rezultati dosadašnjih istraživanja ukazuju da pritom treba razlikovati tri komponente uključenosti – bihevioralnu, kognitivnu i emocionalnu. Uključenost učenika u učenje svakako ovisi o njihovom odnosu prema predmetu poučavanja te o kvaliteti odgojno-obrazovnog procesa, no u ovom istraživanju usmjerili smo se na osobne odrednice uključenosti. Konkretno, zanimalo nas je u kolikoj se mjeri individualne razlike u osobinama učenika te njihovim motivacijskim orijentacijama odražavaju na razinu njihove uključenosti u učenje. U skladu s hijerarhijskim modelom ciljeva postignuća (Elliot, 1999) pretpostavili smo da će ciljevi postignuća biti značajni neposredni prediktori uključenosti učenika u učenje te da će perfekcionizam i osjetljivost na potkrepljenje pokazati važnim odrednicama motivacije i uključenosti učenika. Naime, perfekcionizam je povezan s razinom standarda koju pojedinci postavljaju za svoja postignuća, dok osjetljivost na potkrepljenje utječe na težnju pojedinca prema ostvarivanju uspjeha i izbjegavanju neuspjeha. Prema 2 x 2 konceptualizaciji ciljeva postignuća Elliota i McGregor (2001) upravo su standardi i motivacijska valencija uključivanja i izbjegavanja istaknuti kao dvije ključne dimenzije ciljeva postignuća, što nam daje teorijsku podlogu za pretpostavku o povezanosti ovih konstrukata. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoji li povezanost perfekcionizma i osjetljivosti na potkrepljenje s različitim komponentama uključenosti učenika pri učenju fizike te ispitati imaju li ciljevi postignuća medijatornu ulogu u toj povezanosti. U istraživanju su sudjelovala 224 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole. Sudionici su ispunili upitnike kojima je mjerena njihova uključenost pri učenju fizike, ciljevi postignuća, perfekcionizam i osjetljivost na potkrepljenje. Rezultati istraživanja potvrđuju pretpostavku o značajnoj povezanosti uključenosti s perfekcionizmom, osjetiljivošću na potkrepljenje i ciljevima postignuća, pri čemu su obrasci povezanosti različiti za pojedine komponente uključenosti. Medijacijskim analizama utvrđeno je da ciljevi postignuća imaju posredujuću ulogu u odnosu pozitivnog perfekcionizma, sustava aktivacije ponašanja i sustava borba-bijeg-zamrzavanje s bihevioralnom i kognitivnom uključenosti, ali ne i s emocionalnom uključenosti.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha