Normal view MARC view ISBD view

Vizulna egzegeza tridentskoga nauka "o najsvetijim sakramentima pokore i posljednje pomasti" / Cvetnić Sanja.

By: Cvetnić, Sanja.
Material type: ArticleArticleDescription: 329-338 str.Other title: ( Visual Exegesis of the Decree of the Most Holy Sacraments of the Penance and Extreme Unction ).Subject(s): vizualna egzegeza, sakramenti pokore i posljednje pomasti, ikonografija hrv | ( visual exegesis, sacraments of penance and extreme unction, iconography ) eng In: Tridentska baština: katolička obnova i konfesionalizacija u hrvatskim zemljama. Zbornik radova str. 329-338Summary: Početne kritike Martina Luthera (1517.) vezane su za sakrament pomirenja (sv. ispovijedi, pokajanja), a odluka o obrani "najsvetijih sakramenata pokajanja i posljednje pomasti" na Tridentskom je saboru odražavala zamjerke reformatora (primjerice, objašnjenja razlike krštenja u odnosu prema pomirenju kroz pokajanje i ploru). U iznimno važnom, drugom razdoblju, neoposredno nakon ključne tridenske Odluke o presvetom sakramentu euharistije (11. listopada 1551.) na sljedećoj su sjednici (25. studenoga 1551.) tridentski oci potvrdili sakramentalnost pokajanja i posljenje pomasti. Tijek rasprave o pitanjima sakramenata pomirenja i posljednje pomasti, koju su za zasjedanja vodili biskupi s pravom glasa i teolozi bez mogućnosti glasovanja, dugo nije bio poznat. Bile su dostupne samo odluke objavljene neposredno nakon završetka Tridentskoga sabora (1564.). Vizualna egzegeza tih odluka pružila je vjernicima bliske svetačke uzore pokajanja ili smrtnih iskušenja, oplela oko njih hagiografije, dakle unijela je život u slova temeljna za novi katolički identitet.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Početne kritike Martina Luthera (1517.) vezane su za sakrament pomirenja (sv. ispovijedi, pokajanja), a odluka o obrani "najsvetijih sakramenata pokajanja i posljednje pomasti" na Tridentskom je saboru odražavala zamjerke reformatora (primjerice, objašnjenja razlike krštenja u odnosu prema pomirenju kroz pokajanje i ploru). U iznimno važnom, drugom razdoblju, neoposredno nakon ključne tridenske Odluke o presvetom sakramentu euharistije (11. listopada 1551.) na sljedećoj su sjednici (25. studenoga 1551.) tridentski oci potvrdili sakramentalnost pokajanja i posljenje pomasti. Tijek rasprave o pitanjima sakramenata pomirenja i posljednje pomasti, koju su za zasjedanja vodili biskupi s pravom glasa i teolozi bez mogućnosti glasovanja, dugo nije bio poznat. Bile su dostupne samo odluke objavljene neposredno nakon završetka Tridentskoga sabora (1564.). Vizualna egzegeza tih odluka pružila je vjernicima bliske svetačke uzore pokajanja ili smrtnih iskušenja, oplela oko njih hagiografije, dakle unijela je život u slova temeljna za novi katolički identitet.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//