Normal view MARC view ISBD view

Sergije Glumac i vizualni identitet Prve hrvatske tvornice ulja u 1930-ima / Lovorka Magaš Bilandžić.

By: Magaš Bilandžić, Lovorka.
Material type: ArticleArticleDescription: 105-118 str.Other title: ( Sergije Glumac and the Visual Identity of the First Croatian Oil Factory in the 1930s ).Subject(s): grafički dizajn, reklama, Sergije Glumac, Prva hrvatska tvornica ulja, zagrebačko ulje Crvena zvijezda, obitelj Aleksander, prehrambena industrija, međuratno razdoblje hrv | ( graphic design, advertising, Sergije Glumac, Firts Croatian Oil Factory, Zagreb Red Star Oil, Aleksander family, food industry, interwar period ) eng In: Peristil, 59 (2016) ; str.105-118Summary: U članku se na temelju arhivske dokumentacije, korespondencije i sačuvanih skica, plakata i ostale građe analizira razgranata i intenzivna suradnja grafičara, grafičkog dizajnera i scenografa Sergija Glumca s Prvom hrvatskom tvornicom ulja (osn. 1916.) koja se nalazila u vlasništvu istaknute zagrebačke židovske obitelji Aleksander (Alexander). Glumac je za tvornicu tijekom 1930-ih oblikovao prepoznatljiv vizualni identitet i koordinirao cjelokupnu propagandnu aktivnost − od plasiranja proizvoda na tržište putem opsežnog oglašavanja do oblikovanja izložbenih prostora i organiziranja predstavljanja na značajnim gospodarskim sajmovima (Zagrebački zbor, Ljubljanski velesajam). Njegov grafički dizajn se po modernosti i čistoći vizualnog jezika, strukturiranju poruke i konstruiranju konotativnih značenja razlikovao od oblikovanja korištenog u oglašavanju ostalih ulja (npr. Riviera, Meinl) prisutnih na tržištu Kraljevine Jugoslavije tijekom međuratnog razdoblja. Glumac je poznavao inozemne uzore (Réne Clarke) i uspješno reinterpretirao uobičajene motive korištene u reklamiranju proizvoda od ulja (npr. izlijevanje ulja). Njegova su rješenja varirala od stiliziranih skica s naznakama avangardnih tendencija i realiziranih modernih plakata do konvencionalnih rješenja u kojima je naglasak bio na vještom realističkom crtežu i snažnom koloritu. U kreiranju imagea proizvoda koristio je različite marketinške tehnike, naglašavao kvalitetu ulja, njegovu zdravstvenu prednost i vrijednost koja se dobiva za povoljnu cijenu. Glumčeva grafička rješenja i koordiniranje intenzivne višemjesečne reklamne kampanje koja se pod sloganom "Kuhanje na ulju" 1934. realizirala u različitim smjerovima (od klasičnog oglašavanja do kinoreklame i personaliziranog pristupa) ponajbolje svjedoče o širini njegove djelatnosti te važnom doprinosu oglašavanju prehrambene industrije u Hrvatskoj u međuratnom razdoblju.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U članku se na temelju arhivske dokumentacije, korespondencije i sačuvanih skica, plakata i ostale građe analizira razgranata i intenzivna suradnja grafičara, grafičkog dizajnera i scenografa Sergija Glumca s Prvom hrvatskom tvornicom ulja (osn. 1916.) koja se nalazila u vlasništvu istaknute zagrebačke židovske obitelji Aleksander (Alexander). Glumac je za tvornicu tijekom 1930-ih oblikovao prepoznatljiv vizualni identitet i koordinirao cjelokupnu propagandnu aktivnost − od plasiranja proizvoda na tržište putem opsežnog oglašavanja do oblikovanja izložbenih prostora i organiziranja predstavljanja na značajnim gospodarskim sajmovima (Zagrebački zbor, Ljubljanski velesajam). Njegov grafički dizajn se po modernosti i čistoći vizualnog jezika, strukturiranju poruke i konstruiranju konotativnih značenja razlikovao od oblikovanja korištenog u oglašavanju ostalih ulja (npr. Riviera, Meinl) prisutnih na tržištu Kraljevine Jugoslavije tijekom međuratnog razdoblja. Glumac je poznavao inozemne uzore (Réne Clarke) i uspješno reinterpretirao uobičajene motive korištene u reklamiranju proizvoda od ulja (npr. izlijevanje ulja). Njegova su rješenja varirala od stiliziranih skica s naznakama avangardnih tendencija i realiziranih modernih plakata do konvencionalnih rješenja u kojima je naglasak bio na vještom realističkom crtežu i snažnom koloritu. U kreiranju imagea proizvoda koristio je različite marketinške tehnike, naglašavao kvalitetu ulja, njegovu zdravstvenu prednost i vrijednost koja se dobiva za povoljnu cijenu. Glumčeva grafička rješenja i koordiniranje intenzivne višemjesečne reklamne kampanje koja se pod sloganom "Kuhanje na ulju" 1934. realizirala u različitim smjerovima (od klasičnog oglašavanja do kinoreklame i personaliziranog pristupa) ponajbolje svjedoče o širini njegove djelatnosti te važnom doprinosu oglašavanju prehrambene industrije u Hrvatskoj u međuratnom razdoblju.

Projekt / tema: HRZZ-UIP-2013-11-4153

hrv

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//