Normal view MARC view ISBD view

Predodžbe djece i mladih u Pričama iz davnine / Molvarec, Lana.

By: Molvarec, Lana.
Material type: ArticleArticlePublisher: 2016Description: 323-340 str.Other title: Representations of the Child and Adolescent in Tales of Long Ago [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | bajka, građanska kultura, moderna predodžba djeteta, socijalizacija, subjekt | fairy tales, civil culture, modern representation of the child, socialisation, subjectOnline resources: Click here to access online In: Libri&Liberi 5 (2016) ; str. 323-340Summary: Rad Pričama iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić prilazi iz kulturološke perspektive. Početna je teza da predodžbe djece i mladih u zbirci korespondiraju s predodžbama vremena u kojemu zbirka nastaje, a ne s predodžbama neke daleke, davne i neodređene mitološke prošlosti. U nastavku se interpretiraju obilježja predodžbi na primjeru svih bajki u zbirci. Važnost djece i mladih te značenja koja im se u bajkama pripisuju interpretiraju se kao dio poslijeprosvjetiteljskoga, modernoga pogleda na djecu, koji ih konstruira kao svojevrsna središta obiteljskoga i društvenoga života. Jedan niz predodžbi ukazuje na urođenu djetetovu dobrotu i na njegov urođeni potencijal za promjenu društvene zajednice nabolje te se u njega upisuju i utopijska značenja. Druga vrsta predodžbi prikazuje djecu i mlade na putu socijalizacije koja ih treba pretvoriti u subjekte koji svrsishodno i korisno djeluju u društvenoj zajednici. Obje grupe predodžbi mogu se promatrati u međudjelovanju s građanskom kulturom „dugoga 19. stoljeća“ (Hobsbawm 1987) koja obilježava život i djelo Ivane Brlić- Mažuranić
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Rad Pričama iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić prilazi iz kulturološke perspektive. Početna je teza da predodžbe djece i mladih u zbirci korespondiraju s predodžbama vremena u kojemu zbirka nastaje, a ne s predodžbama neke daleke, davne i neodređene mitološke prošlosti. U nastavku se interpretiraju obilježja predodžbi na primjeru svih bajki u zbirci. Važnost djece i mladih te značenja koja im se u bajkama pripisuju interpretiraju se kao dio poslijeprosvjetiteljskoga, modernoga pogleda na djecu, koji ih konstruira kao svojevrsna središta obiteljskoga i društvenoga života. Jedan niz predodžbi ukazuje na urođenu djetetovu dobrotu i na njegov urođeni potencijal za promjenu društvene zajednice nabolje te se u njega upisuju i utopijska značenja. Druga vrsta predodžbi prikazuje djecu i mlade na putu socijalizacije koja ih treba pretvoriti u subjekte koji svrsishodno i korisno djeluju u društvenoj zajednici. Obje grupe predodžbi mogu se promatrati u međudjelovanju s građanskom kulturom „dugoga 19. stoljeća“ (Hobsbawm 1987) koja obilježava život i djelo Ivane Brlić- Mažuranić

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//