Normal view MARC view ISBD view

Filmologija Siegfrieda Kracauera / Janica Tomić.

By: Tomić, Janica.
Material type: ArticleArticlePublisher: 2016Description: 111-136 str.Other title: Siegfried Kracauer's Cinema Theory [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.06 In: Hrvatski filmski ljetopis God. 22 (2016), br. 86-87 ; str. 111-136Summary: Filmska teorija Siegfrieda Kracauera – čija je recepcija tradicionalno definirana djelima Priroda filma i Od Caligarija do Hitlera – u radu se prikazuje i u svjetlu drugih, posebno tzv. weimarskih radova, kao i recentnih preispisivanja iste na sjecištima filmologije, sociologije, filozofije itd. Usporediva s tekstovima W. Benjamina, Kracauerova su promišljanja širokog spektra kulturnih artefakata kao „površinskih fenomena“, „masovnih ornamenata“ ili socijalnih „hijeroglifa“ revalorizirana kao pionirski pokušaj širenja čiste teorije filma (film theory) na filmologiju (cinema theory), gdje se film otkriva kao proizvod moderniteta, put u njegovo nesvjesno, kao i nositelj utopijskih projekcija. Kao što je sugerirano još u čitanjima A. Peterlića, film za Kracauera nudi i model mišljenja, predložen u njegovim radovima o historiografiji i drugdje kao korektiv metodologija društveno-humanističkih znanosti, odnosno ključan za razumijevanje same Kracauerove metode.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Filmska teorija Siegfrieda Kracauera – čija je recepcija tradicionalno definirana djelima Priroda filma i Od Caligarija do Hitlera – u radu se prikazuje i u svjetlu drugih, posebno tzv. weimarskih radova, kao i recentnih preispisivanja iste na sjecištima filmologije, sociologije, filozofije itd. Usporediva s tekstovima W. Benjamina, Kracauerova su promišljanja širokog spektra kulturnih artefakata kao „površinskih fenomena“, „masovnih ornamenata“ ili socijalnih „hijeroglifa“ revalorizirana kao pionirski pokušaj širenja čiste teorije filma (film theory) na filmologiju (cinema theory), gdje se film otkriva kao proizvod moderniteta, put u njegovo nesvjesno, kao i nositelj utopijskih projekcija. Kao što je sugerirano još u čitanjima A. Peterlića, film za Kracauera nudi i model mišljenja, predložen u njegovim radovima o historiografiji i drugdje kao korektiv metodologija društveno-humanističkih znanosti, odnosno ključan za razumijevanje same Kracauerove metode.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//