Normal view MARC view ISBD view

Važnost strategijske kompetencije u ovladavanju ruskim kao stranim jezikom / Jajić Novogradec Marina.

By: Jajić Novogradec Marina.
Material type: ArticleArticleDescription: 123-134 str.Other title: The importance of strategic competence in the acquisition of Russian as a foreign language [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | ovladavanje stranim jezikom, strategijska kompetencija, ruski jezik | second language acquisition, strategic competence, Russian language In: ZFD 6 : Zadarski filološki dani : zbornik radova s Međunarodnoga znanstvenog skupa održanog u Zadru i Novalji 25. i 26. rujna 2015 str. 123-134Summary: Strategijska kompetencija kao jedna od sastavnica komunikacijske kompetencije važan je pokazatelj uspješnosti u ovladavanju stranim jezikom. Ona uključuje poznavanje verbalnih i neverbalnih komunikacijskih strategija koje se prizivaju kako bi se nadomjestili prekidi u komunikaciji do kojih je došlo bilo zbog ograničenja u stvarnom komunikacijskom događaju, bilo zbog nedostatne kompetencije u jednoj ili više komponenata komunikacijske kompetencije (Bagarić i Mihaljević Djigunović 2007: 88). Stoga je bitno prepoznati, a uz to i osvijestiti upotrebu takve vrste kompetencije na nastavi stranoga jezika kako bi, u našemu slučaju, studenti lakše spoznali postupke koji im mogu olakšati proces ovladavanja jezikom. Bachman i Palmer (1996) opisuju strategijsku kompetenciju kao niz metakognitivnih strategija, podijeljenih na tri sastavnice: postavljanje cilja, procjenjivanje i planiranje. Imaju li studenti ruskoga kao stranog jezika razvijenu strategijsku kompetenciju, odnosno mogu li procijeniti, isplanirati i postaviti zadane ciljeve u ovladavanju ruskim pokazat će rezultati upitnika koji su ispunjavali prema inventaru strategija učenja jezika. Rezultati upitnika pomoći će nam također da sagledamo proces ovladavanja ruskim jezikom s dva aspekta: procesa učenja i individualnih razlika studenata.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Strategijska kompetencija kao jedna od sastavnica komunikacijske kompetencije važan je pokazatelj uspješnosti u ovladavanju stranim jezikom. Ona uključuje poznavanje verbalnih i neverbalnih komunikacijskih strategija koje se prizivaju kako bi se nadomjestili prekidi u komunikaciji do kojih je došlo bilo zbog ograničenja u stvarnom komunikacijskom događaju, bilo zbog nedostatne kompetencije u jednoj ili više komponenata komunikacijske kompetencije (Bagarić i Mihaljević Djigunović 2007: 88). Stoga je bitno prepoznati, a uz to i osvijestiti upotrebu takve vrste kompetencije na nastavi stranoga jezika kako bi, u našemu slučaju, studenti lakše spoznali postupke koji im mogu olakšati proces ovladavanja jezikom. Bachman i Palmer (1996) opisuju strategijsku kompetenciju kao niz metakognitivnih strategija, podijeljenih na tri sastavnice: postavljanje cilja, procjenjivanje i planiranje. Imaju li studenti ruskoga kao stranog jezika razvijenu strategijsku kompetenciju, odnosno mogu li procijeniti, isplanirati i postaviti zadane ciljeve u ovladavanju ruskim pokazat će rezultati upitnika koji su ispunjavali prema inventaru strategija učenja jezika. Rezultati upitnika pomoći će nam također da sagledamo proces ovladavanja ruskim jezikom s dva aspekta: procesa učenja i individualnih razlika studenata.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//