Normal view MARC view ISBD view

Tijelo roba: transkulturni maskulinitet u autobiografiji Osman-age Temišvarskog“ (1671-1725) / Blažević, Zrinka.

By: Blažević, Zrinka.
Material type: ArticleArticleDescription: 45-58 str.Other title: The body of the slave: transcultural masculinity in the autobiography of Osman Aga of Temeşvar (1671-1725) [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.04 | Osman-aga Temišvarski, tijelo, maskulinitet, rani novi vijek | Osman Aga of Temeşvar, body, masculinity, early modern period In: Tijelo u hrvatskome jeziku, književnosti i kulturi. Zbornik radova 45. seminara Zagrebačke slavističke škole str. 45-58Summary: Polazeći od pretpostavke da je maskulinitet iznimno složena kultura figuracija koja je determinirana strukturom i dinamikom komunikacijskih mreža, u interpretativno- analitičkom fokusu ovoga izlaganja bit će autobiografija Osman-age Temišvarskog (1671- 1725), koja se ubraja u najrjeđe primjere toga žanra u ranonovovjekovnoj osmanskoj književnosti. U svom živopisno strukturiranom autobiografskom narativu napisanom na turskom jeziku arapskim pismom, Osman-aga retrospektivno prikazuje svoj život u habsburškome ropstvu u kojemu je završio tijekom Bečkoga rada. On je naime između 1688. i 1699. godine služio kod različitih austrijskih vojnih dužnosnika u Kapfenbergu i Beču da bi naposljetku uspio pobjeći i vratiti se u Temišvar. Cilj ovoga rada je iz historijsko- prakseološke perspektive ispitati funkcije i značenja narativnih reprezentacija različitih tjelesnih praksi, od fizičkog mučenja, bolesti, gladovanja, pijanstva i tučnjava do simboličkih tjelesnih rituala poput razgolićivanja, odijevanja i travestije. Drugi analitički naglasak bit će na Osman-aginim seksualnim stavovima i ponašanju koji su u velikoj mjeri bili oblikovani autorovim liminalnim iskustvom između slobode i ropstva te između osmanske i zapadne kulture. Slijedom toga pokušat će se pokazati kako se ranonovovjekovni maskulinitet može konceptualizirati ne samo kao kulturna, već i kao transkulturna figuracija, uvelike definirana tjelesnim iskustvima i praksama koje su proizvela kulturna prožimanja, hibiridizacije i sinkretizmi.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Polazeći od pretpostavke da je maskulinitet iznimno složena kultura figuracija koja je determinirana strukturom i dinamikom komunikacijskih mreža, u interpretativno- analitičkom fokusu ovoga izlaganja bit će autobiografija Osman-age Temišvarskog (1671- 1725), koja se ubraja u najrjeđe primjere toga žanra u ranonovovjekovnoj osmanskoj književnosti. U svom živopisno strukturiranom autobiografskom narativu napisanom na turskom jeziku arapskim pismom, Osman-aga retrospektivno prikazuje svoj život u habsburškome ropstvu u kojemu je završio tijekom Bečkoga rada. On je naime između 1688. i 1699. godine služio kod različitih austrijskih vojnih dužnosnika u Kapfenbergu i Beču da bi naposljetku uspio pobjeći i vratiti se u Temišvar. Cilj ovoga rada je iz historijsko- prakseološke perspektive ispitati funkcije i značenja narativnih reprezentacija različitih tjelesnih praksi, od fizičkog mučenja, bolesti, gladovanja, pijanstva i tučnjava do simboličkih tjelesnih rituala poput razgolićivanja, odijevanja i travestije. Drugi analitički naglasak bit će na Osman-aginim seksualnim stavovima i ponašanju koji su u velikoj mjeri bili oblikovani autorovim liminalnim iskustvom između slobode i ropstva te između osmanske i zapadne kulture. Slijedom toga pokušat će se pokazati kako se ranonovovjekovni maskulinitet može konceptualizirati ne samo kao kulturna, već i kao transkulturna figuracija, uvelike definirana tjelesnim iskustvima i praksama koje su proizvela kulturna prožimanja, hibiridizacije i sinkretizmi.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//