Normal view MARC view ISBD view

Ceremonija sprovoda u hrvatskoj reportažnoj fotografiji i tiskanim medijima između dva svjetska rata / Magaš Bilandžić, Lovorka.

By: Magaš Bilandžić, Lovorka.
Material type: ArticleArticleDescription: 379-414 str.Other title: Funeral Ceremony in Croatian Reportage Photography and Print Media in the Interwar Period [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.05 | reportažna fotografija, ilustrirani časopisi, smrt, Svijet, sprovod Stjepana Radića, Dušan Šegina, međuratno razdoblje | reportage photography, illustrated magazines, death, Svijet, funeral of Stjepan Radić, Dušan Šegina, interwar period In: Čovjek i smrt. Teološki, filozofski, bioetički i društveni pristup [2017] str. 379-414Summary: Fotografija je od svojih početaka imala značajnu ulogu u dokumentiranju različitih segmenata života i smrti, a snimanje ceremonije sprovoda predstavljalo je jedan od načina komemoriranja pokojnika. U razdoblju između dva svjetska rata ilustrirani časopisi postali su važnom vizualnom kronikom vremena: stranice popularnih revija poput Svijeta obilovale su reportažnim fotografijama koje su bilježile važne događaje iz društvenog, kulturnog i političkog života Kraljevine SHS/Jugoslavije, a posebna je pažnja bila posvećena vizualnom dokumentiranju sprovoda istaknutih ličnosti. U Svijetu su tijekom 1920-ih i 1930-ih objavljene brojne snimke posljednjeg ispraćaja zaslužnih umjetnika, političara i ostalih visokih dužnosnika iz različitih dijelova kraljevine pri čemu je sprovod Stjepana Radića (1928.) bio jedan od najranijih masovno medijski dokumentiranih događaja koji su kamerom na desecima fotografija zabilježili brojni onodobni profesionalni i amaterski fotografi (Tonka, Donegani, Firšt, Griesbach, Šegina i drugi). U tekstu se na temelju fotografija objavljenih u međuratnom ilustriranom tisku, a koje prikazuju različite segmente ceremonije sprovoda istaknutih pojedinaca (od pokojnika na odru, pogrebne povorke i govora do čina ukopa), razmatra doprinos pojedinih fotografa te ideološka uloga koju su takve snimke imale u kontekstu onodobne društvene i političke situacije u Kraljevini SHS/Jugoslaviji.
List(s) this item appears in: PUM - obavezna Fotografija u Hrvatskoj do 1945. (modul 3)
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Fotografija je od svojih početaka imala značajnu ulogu u dokumentiranju različitih segmenata života i smrti, a snimanje ceremonije sprovoda predstavljalo je jedan od načina komemoriranja pokojnika. U razdoblju između dva svjetska rata ilustrirani časopisi postali su važnom vizualnom kronikom vremena: stranice popularnih revija poput Svijeta obilovale su reportažnim fotografijama koje su bilježile važne događaje iz društvenog, kulturnog i političkog života Kraljevine SHS/Jugoslavije, a posebna je pažnja bila posvećena vizualnom dokumentiranju sprovoda istaknutih ličnosti. U Svijetu su tijekom 1920-ih i 1930-ih objavljene brojne snimke posljednjeg ispraćaja zaslužnih umjetnika, političara i ostalih visokih dužnosnika iz različitih dijelova kraljevine pri čemu je sprovod Stjepana Radića (1928.) bio jedan od najranijih masovno medijski dokumentiranih događaja koji su kamerom na desecima fotografija zabilježili brojni onodobni profesionalni i amaterski fotografi (Tonka, Donegani, Firšt, Griesbach, Šegina i drugi). U tekstu se na temelju fotografija objavljenih u međuratnom ilustriranom tisku, a koje prikazuju različite segmente ceremonije sprovoda istaknutih pojedinaca (od pokojnika na odru, pogrebne povorke i govora do čina ukopa), razmatra doprinos pojedinih fotografa te ideološka uloga koju su takve snimke imale u kontekstu onodobne društvene i političke situacije u Kraljevini SHS/Jugoslaviji.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//