Normal view MARC view ISBD view

Arhitekt u kazalištu: scenografska dionica u opusu Vjenceslava Richtera / Magaš Bilandžić, Lovorka.

By: Magaš Bilandžić, Lovorka.
Material type: ArticleArticleDescription: 212-231 str.Other title: The Architect in the Theatre: Stage Design in the Work of Vjenceslav Richter [Naslov na engleskom:].Subject(s): Vjenceslav Richter, scenografija, kazalište, Hrvatsko narodno kazalište, Vjenčanje u samostanu, 1950-te, 1960-te | Vjenceslav Richter, stage design, theatre, Croatian National Theatre, Betrothal in a Monastery, 1950s, 1960s In: Buntovnik s vizijom - retrospektivna izložba Vjenceslava Richtera [2017] str. 212-231Tekst je u proširenom obliku i pod naslovom "Scenografska dionica u opusu arhitekta Vjenceslava Richtera" objavljen u: Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 14, 2018., 163-177.Summary: U radu se razmatra scenografski rad arhitekta Vjenceslava Richtera (1917.–2002.) koji je između 1959. i 1981. povremeno surađivao s kazalištima u Hrvatskoj i inozemstvu te ostvario nevelik, ali značajan scenografski opus. Poput nekolicine onodobnih slikara, arhitekata i primijenjenih umjetnika Richter je svoje djelovanje proširio u smjeru kazališta te već prvom realiziranom scenografijom za operu Vjenčanje u samostanu S. S. Prokofjeva (1959., HNK, Zagreb) ostvario značajan nacionalni i internacionalni uspjeh. U oblikovanju scenskog prostora prosezao je za različitim pristupima, a kao temeljne odrednice njegova scenografskog jezika ističu se redukcija, stilizacija i apstrahizacija, istraživanje optičkih potencijala geometrijskih formi te prevođenje vlastitih istraživanja iz kiparskog medija u domenu kazališta. Tekst donosi niz saznanja o Richterovu scenografskom djelovanju koje se analizira u kontekstu aktualnih strujanja koja su obilježila onodobnu hrvatsku scenografiju.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Tekst je u proširenom obliku i pod naslovom "Scenografska dionica u opusu arhitekta Vjenceslava Richtera" objavljen u: Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 14, 2018., 163-177.

U radu se razmatra scenografski rad arhitekta Vjenceslava Richtera (1917.–2002.) koji je između 1959. i 1981. povremeno surađivao s kazalištima u Hrvatskoj i inozemstvu te ostvario nevelik, ali značajan scenografski opus. Poput nekolicine onodobnih slikara, arhitekata i primijenjenih umjetnika Richter je svoje djelovanje proširio u smjeru kazališta te već prvom realiziranom scenografijom za operu Vjenčanje u samostanu S. S. Prokofjeva (1959., HNK, Zagreb) ostvario značajan nacionalni i internacionalni uspjeh. U oblikovanju scenskog prostora prosezao je za različitim pristupima, a kao temeljne odrednice njegova scenografskog jezika ističu se redukcija, stilizacija i apstrahizacija, istraživanje optičkih potencijala geometrijskih formi te prevođenje vlastitih istraživanja iz kiparskog medija u domenu kazališta. Tekst donosi niz saznanja o Richterovu scenografskom djelovanju koje se analizira u kontekstu aktualnih strujanja koja su obilježila onodobnu hrvatsku scenografiju.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//