Normal view MARC view ISBD view

Strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih – prilika za očuvanje nematerijalne kulturne baštine? / Lončar, Sanja ; Kelemen, Petra.

By: Lončar, Sanja, etnologinja.
Contributor(s): Kelemen, Petra [aut].
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 33-33.Other title: Vocational Education and Training – An Opportunity for Safeguarding of Intangible Cultural Heritage? [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.08 | baština, očuvanje, prenošenje, strukovno obrazovanje, obrazovanje odraslih hrv | heritage, safeguarding, transmission, vocational education and training engOnline resources: Click here to access online | Click here to access online In: 15. Vzporednice med slovensko in hrvaško etnologijo: Nesnovna dediščina med prakso in registri str. 33-33Abstract: Očuvanje nematerijalne kulturne baštine podrazumijeva formalni ili neformalni prijenos znanja koje posjeduje pojedinac ili skupina. Dok se neka tradicijska znanja mogu lakše prenositi zbog obiteljskog okruženja ili zajednice, za druga su potrebni organizirani načini prijenosa znanja putem radionica, tečajeva, predavanja i dr. Za pojedine vještine i umijeća koja su upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske ne postoji kontinuirano formalno i neformalno obrazovanje, čime registrirana kulturna dobra bivaju ugrožena. Cilj je ovog izlaganja na primjerima iz Hrvatske i drugih zemalja sagledati mogućnosti koje pružaju strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. U obzir se uzima reforma obrazovanja u Hrvatskoj koja predviđa otvaranje regionalnih centara kompetentnosti kao "mjesta izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja". Pokretanje ovakvih centara – za koje se traži uska suradnja lokalnih i regionalnih samouprava, srednjih škola i poduzetništva – otvara mogućnost razvijanja novih programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji odgovaraju potrebama hrvatskog gospodarstva. Je li ovo prilika i za očuvanje nekih tradicijskih umijeća i obrta, tj. nematerijalne kulturne baštine?
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Očuvanje nematerijalne kulturne baštine podrazumijeva formalni ili neformalni prijenos znanja koje posjeduje pojedinac ili skupina. Dok se neka tradicijska znanja mogu lakše prenositi zbog obiteljskog okruženja ili zajednice, za druga su potrebni organizirani načini prijenosa znanja putem radionica, tečajeva, predavanja i dr. Za pojedine vještine i umijeća koja su upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske ne postoji kontinuirano formalno i neformalno obrazovanje, čime registrirana kulturna dobra bivaju ugrožena. Cilj je ovog izlaganja na primjerima iz Hrvatske i drugih zemalja sagledati mogućnosti koje pružaju strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. U obzir se uzima reforma obrazovanja u Hrvatskoj koja predviđa otvaranje regionalnih centara kompetentnosti kao "mjesta izvrsnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja". Pokretanje ovakvih centara – za koje se traži uska suradnja lokalnih i regionalnih samouprava, srednjih škola i poduzetništva – otvara mogućnost razvijanja novih programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji odgovaraju potrebama hrvatskog gospodarstva. Je li ovo prilika i za očuvanje nekih tradicijskih umijeća i obrta, tj. nematerijalne kulturne baštine?

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha