Normal view MARC view ISBD view

Scenografska dionica u opusu arhitekta Vjenceslava Richtera / Magaš Bilandžić, Lovorka.

By: Magaš Bilandžić, Lovorka.
Material type: ArticleArticleDescription: 163-177 str.Other title: Stage design in the oeuvre of the architect Vjenceslav Richter [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.05 | 7.01 | Vjenceslav Richter, scenografija, kazalište, Hrvatsko narodno kazalište, Vjenčanje u samostanu, druga polovica 20. stoljeća | Vjenceslav Richter, stage design, theatre, Croatian National Theatre, Betrothal in a Monastery, 2nd half of the 20th Century In: Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu 14 (2018) ; str. 163-177Summary: U radu se razmatra scenografski rad arhitekta Vjenceslava Richtera (1917.–2002.) koji je između 1959. i 1981. povremeno surađivao s kazalištima u Hrvatskoj i inozemstvu te ostvario nevelik, ali značajan scenografski opus. Poput nekolicine onodobnih slikara, arhitekata i primijenjenih umjetnika Richter je svoje djelovanje proširio u smjeru kazališta te već prvom realiziranom scenografijom za operu Vjenčanje u samostanu S. S. Prokofjeva (1959., HNK, Zagreb) ostvario značajan nacionalni i internacionalni uspjeh. U oblikovanju scenskog prostora prosezao je za različitim pristupima, a kao temeljne odrednice njegova scenografskog jezika ističu se redukcija, stilizacija i apstrahizacija, istraživanje optičkih potencijala geometrijskih formi te prevođenje vlastitih istraživanja iz kiparskog medija u domenu kazališta. Tekst donosi niz saznanja o Richterovu scenografskom djelovanju koje se analizira u kontekstu aktualnih strujanja koja su obilježila onodobnu hrvatsku scenografiju.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Tekst je u skraćenom obliku i pod naslovom "Arhitekt u kazalištu: scenografska dionica opusu Vjenceslava Richtera" objavljen u katalogu izložbe Buntovnik s vizijom - retrospektivna izložba Vjenceslava Richtera, Zagreb: Muzej suvremene umjetnosti, 2017., 212- 231.

U radu se razmatra scenografski rad arhitekta Vjenceslava Richtera (1917.–2002.) koji je između 1959. i 1981. povremeno surađivao s kazalištima u Hrvatskoj i inozemstvu te ostvario nevelik, ali značajan scenografski opus. Poput nekolicine onodobnih slikara, arhitekata i primijenjenih umjetnika Richter je svoje djelovanje proširio u smjeru kazališta te već prvom realiziranom scenografijom za operu Vjenčanje u samostanu S. S. Prokofjeva (1959., HNK, Zagreb) ostvario značajan nacionalni i internacionalni uspjeh. U oblikovanju scenskog prostora prosezao je za različitim pristupima, a kao temeljne odrednice njegova scenografskog jezika ističu se redukcija, stilizacija i apstrahizacija, istraživanje optičkih potencijala geometrijskih formi te prevođenje vlastitih istraživanja iz kiparskog medija u domenu kazališta. Tekst donosi niz saznanja o Richterovu scenografskom djelovanju koje se analizira u kontekstu aktualnih strujanja koja su obilježila onodobnu hrvatsku scenografiju.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//