Normal view MARC view ISBD view

Spremni preuzeti odgovornost? Validacija hrvatske verzije Testa uvjetovanog rezoniranja za mjerenje motiva za moć / Zvonimir Galić, Nataša Trojak, Mitja Ružojčić, Lucija Zeljko.

By: Galić, Zvonimir.
Contributor(s): Trojak, Nataša [aut] | Ružojčić, Mitja [aut] | Zeljko, Lucija [aut].
Material type: ArticleArticleDescription: 135-135 str.Other title: Ready to take responsibility? Validation of the Croatian version of Conditional Reasoning Test for Power [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.06 | motiv za moći ; Test uvjetovanog rezoniranja ; implicitna ličnost | power motive ; Conditional Reasoning Test ; implicit personality In: 23. Dani Ramira i Zorana Bujasa str. 135-135Abstract: Jedan od glavnih preduvjeta uspjeha u rukovođenju je motiv za moć, odnosno sklonost pojedinca preuzimanju vodećih položaja i želja za usmjeravanjem drugih. Teorijski modeli ovog motiva pokazuju da on uz svjesnu, eksplicitnu komponentu, znatnim dijelom pripada nesvjesnoj, implicitnoj ličnosti. Za razliku od eksplicitne komponente koju mjerimo upitnicima samoprocjena, implicitni aspekt motiva za moć možemo zahvatiti posebno dizajniranim indirektnim tehnikama. Jedan od suvremenih pristupa mjerenja implicitnog motiva za moć je Test uvjetovanog rezoniranja za moć (TUR-M). Taj test počiva na ideji da pojedinci sa snažnim motivom za moć koriste nesvjesne racionalizacije kojima opravdavaju svoja ponašanja povezana s upotrebom moći. Primjerice, oni se identificiraju s pokretačima aktivnosti, smatraju hijerarhijsku organizaciju najučinkovitijim društvenim uređenjem te vide uspinjanje na rukovodeće položaje znakom društvenog uspjeha. Prema Jamesu i sur. (2013) ove racionalizacije možemo izmjeriti specijalno oblikovanim zadacima induktivnog rezoniranja koji čine TUR-M. U ovom radu izvijestit ćemo o tri istraživanja u kojima smo provjeravali valjanost hrvatske verzije TUR-M. U prvom istraživanju 129 studenata psihologije ispunilo je TUR-M, Test implicitnih asocijacija za mjerenje motiva za moć (IAT-M) te upitnik dominantnosti. Rezultati istraživanja pokazali su da TUR-M korelira s IAT-M ali ne i sa samoprocjenama dominantnosti. U drugoj studiji na velikom uzorku zaposlenika različitih hrvatskih organizacija (n = 195) prikupili smo odgovore na TUR-M, skali motivacije za vođenje te podatke o poziciji radnog mjesta sudionika u organizacijskoj hijerarhiji. Rezultati na dva testa su međusobno pozitivno korelirali te su oba bila pozitivno povezana s pozicijom koju sudionik zauzima na organizacijskoj hijerarhiji. Konačno, u trećem istraživanju skupina studenata jedne poslovne škole (n = 50) ispunjavala je TUR-M i upitnike dominantnosti i motivacije za vođenje u situacijama iskrenog odgovaranja te simulirane selekcije za poziciju menadžera. Rezultati ove studije pokazali su da je, za razliku od upitnika samoprocjene, TUR-M otporan na lažiranje odgovora. Ukupno, tri studije su pokazale kako je TUR-M psihometrijski valjana mjera motiva za moć, nepodložna lažiranju odgovora.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Jedan od glavnih preduvjeta uspjeha u rukovođenju je motiv za moć, odnosno sklonost pojedinca preuzimanju vodećih položaja i želja za usmjeravanjem drugih. Teorijski modeli ovog motiva pokazuju da on uz svjesnu, eksplicitnu komponentu, znatnim dijelom pripada nesvjesnoj, implicitnoj ličnosti. Za razliku od eksplicitne komponente koju mjerimo upitnicima samoprocjena, implicitni aspekt motiva za moć možemo zahvatiti posebno dizajniranim indirektnim tehnikama. Jedan od suvremenih pristupa mjerenja implicitnog motiva za moć je Test uvjetovanog rezoniranja za moć (TUR-M). Taj test počiva na ideji da pojedinci sa snažnim motivom za moć koriste nesvjesne racionalizacije kojima opravdavaju svoja ponašanja povezana s upotrebom moći. Primjerice, oni se identificiraju s pokretačima aktivnosti, smatraju hijerarhijsku organizaciju najučinkovitijim društvenim uređenjem te vide uspinjanje na rukovodeće položaje znakom društvenog uspjeha. Prema Jamesu i sur. (2013) ove racionalizacije možemo izmjeriti specijalno oblikovanim zadacima induktivnog rezoniranja koji čine TUR-M. U ovom radu izvijestit ćemo o tri istraživanja u kojima smo provjeravali valjanost hrvatske verzije TUR-M. U prvom istraživanju 129 studenata psihologije ispunilo je TUR-M, Test implicitnih asocijacija za mjerenje motiva za moć (IAT-M) te upitnik dominantnosti. Rezultati istraživanja pokazali su da TUR-M korelira s IAT-M ali ne i sa samoprocjenama dominantnosti. U drugoj studiji na velikom uzorku zaposlenika različitih hrvatskih organizacija (n = 195) prikupili smo odgovore na TUR-M, skali motivacije za vođenje te podatke o poziciji radnog mjesta sudionika u organizacijskoj hijerarhiji. Rezultati na dva testa su međusobno pozitivno korelirali te su oba bila pozitivno povezana s pozicijom koju sudionik zauzima na organizacijskoj hijerarhiji. Konačno, u trećem istraživanju skupina studenata jedne poslovne škole (n = 50) ispunjavala je TUR-M i upitnike dominantnosti i motivacije za vođenje u situacijama iskrenog odgovaranja te simulirane selekcije za poziciju menadžera. Rezultati ove studije pokazali su da je, za razliku od upitnika samoprocjene, TUR-M otporan na lažiranje odgovora. Ukupno, tri studije su pokazale kako je TUR-M psihometrijski valjana mjera motiva za moć, nepodložna lažiranju odgovora.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//