Normal view MARC view ISBD view

Odgoj i naše doba : kritičke instance Vuk-Pavlovićeve filozofije u našem vremenu / Raul Raunić.

By: Raunić, Raul.
Material type: ArticleArticleDescription: 19-39 str.Other title: Education and Our Age: Critical Instances of Vuk-Pavlovic’s Philosophy of Education in Our Time [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.01 | Vuk-Pavlović, normativnost i povijesnost odgoja, vrednote, sloboda i budućnost u odgoju, stvaralački doživljaj, tehnologijsko-menadžerski kurikul, slojevi znanja, odgoj za političko prosuđivanje | Vuk- Pavlovic, normativeness and historicity of education, values, freedom and future in education, creative experience, technology-managerial curriculum, layers of knowledge, education for political judgmentOnline resources: Elektronička verzija In: Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem str. 19-39Summary: Kompozicija teksta počiva na obrazloženju triju teza. Prva se tiče povijesnosti odgoja i obrazovanja koja se u našem dobu očituje u izvanjskim i unutarnjim promjenama uloga i oblika odgojnih i obrazovnih praksi. Drugu tezu čini kritika instrumentalizacije odgoja i obrazovanja koja u naše vrijeme uzima oblik tehničko- menadžerskog svođenja odgojne i obrazovne komunikacije na postulate opće teorije upravljanja. Treća teza tiče se odnosa odgoja i politike u našemu dobu te odstupa od Vuk-Pavlovićeva djela, osobito od suvremenih interpretacija njegovih radova. Povijesno opravdano i prijeko potrebno inzistiranje na koncepciji metodički negativnog odgoja koji u kontekstu autoritarnih poredaka treba biti obrana pred neopravdanim političkim posezanjima, potrebno je u dobu nominalno liberalnih demokracija nadopuniti razvojem građanskih kompetencija i sposobnostima razboritog političkog prosuđivanja. Bez građanskog ili političkog odgoja demokratska kultura olako zapada u građansku apatiju ili antipolitički populizam.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Kompozicija teksta počiva na obrazloženju triju teza. Prva se tiče povijesnosti odgoja i obrazovanja koja se u našem dobu očituje u izvanjskim i unutarnjim promjenama uloga i oblika odgojnih i obrazovnih praksi. Drugu tezu čini kritika instrumentalizacije odgoja i obrazovanja koja u naše vrijeme uzima oblik tehničko- menadžerskog svođenja odgojne i obrazovne komunikacije na postulate opće teorije upravljanja. Treća teza tiče se odnosa odgoja i politike u našemu dobu te odstupa od Vuk-Pavlovićeva djela, osobito od suvremenih interpretacija njegovih radova. Povijesno opravdano i prijeko potrebno inzistiranje na koncepciji metodički negativnog odgoja koji u kontekstu autoritarnih poredaka treba biti obrana pred neopravdanim političkim posezanjima, potrebno je u dobu nominalno liberalnih demokracija nadopuniti razvojem građanskih kompetencija i sposobnostima razboritog političkog prosuđivanja. Bez građanskog ili političkog odgoja demokratska kultura olako zapada u građansku apatiju ili antipolitički populizam.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//