Normal view MARC view ISBD view

Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika / Jajić Novogradec, Marina.

By: Jajić Novogradec, Marina.
Material type: materialTypeLabelArticleDescription: 234-242.Other title: Language aptitude - theoretical thinking and practical implications on Russian language teaching [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | jezična nadarenost, nastava ruskoga jezika, ovladavanje inim jezikom (OVIJ) | language aptitude, Russian language teaching, second language acquisition (SLA) In: Ukrajinistika na Sveučilištu u Zagrebu: 20 godina = Ukrajinistyka v Zagrebs'komu universyteti: 20 rokiv str. 234-242Summary: U radu se raspravlja o jezičnoj nadarenosti kao bitnom kognitivnom čimbeniku u području ovladavanja inim jezikom (OVIJ). Prikazat će se određenje i shvaćanje jezične nadarenosti u literaturi OVIJ-a, te će se dati kratki pregled novijih istraživanja jezične nadarenosti, koja mogu doprinijeti daljnjem razvoju teorijskih i praktičnih implikacija za nastavu ruskoga jezika. Darovitost se često javlja predmetom psiholoških istraživanja, međutim sve je veće zanimanje stručnjaka za navedenu pojavu i u kontekstu OVIJ-a. Važno je naglasiti da se pojam jezične nadarenosti u literaturi zamjenjuje i pojmovima jezični talent, jezična sposobnost (Mihaljević Djigunović 1998), inteligencija (Dörnyei 2005), jezična intuicija, te jezična dosjetka (Igna 2012), koji su više manje istoznačni, no ovisni su o kontekstu istraživanja. Značajan dio nastave stranoga jezika čini prepoznavanje jezično nadarenih učenika u svrhu poboljšanja procesa učenja za takvu skupinu učenika, a to može istovremeno dovesti i do razvijanja novih studija o jezičnoj nadarenosti.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U radu se raspravlja o jezičnoj nadarenosti kao bitnom kognitivnom čimbeniku u području ovladavanja inim jezikom (OVIJ). Prikazat će se određenje i shvaćanje jezične nadarenosti u literaturi OVIJ-a, te će se dati kratki pregled novijih istraživanja jezične nadarenosti, koja mogu doprinijeti daljnjem razvoju teorijskih i praktičnih implikacija za nastavu ruskoga jezika. Darovitost se često javlja predmetom psiholoških istraživanja, međutim sve je veće zanimanje stručnjaka za navedenu pojavu i u kontekstu OVIJ-a. Važno je naglasiti da se pojam jezične nadarenosti u literaturi zamjenjuje i pojmovima jezični talent, jezična sposobnost (Mihaljević Djigunović 1998), inteligencija (Dörnyei 2005), jezična intuicija, te jezična dosjetka (Igna 2012), koji su više manje istoznačni, no ovisni su o kontekstu istraživanja. Značajan dio nastave stranoga jezika čini prepoznavanje jezično nadarenih učenika u svrhu poboljšanja procesa učenja za takvu skupinu učenika, a to može istovremeno dovesti i do razvijanja novih studija o jezičnoj nadarenosti.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha