Normal view MARC view ISBD view

Shakespeare i klasični Hollywood / Tatjana Jukić.

By: Jukić, Tatjana.
Material type: materialTypeLabelArticlePublisher: 2016Description: .Other title: Shakespeare and Classical Hollywood Cinema [Naslov na engleskom:].Subject(s): 6.03 | William Shakespeare; Ernst Lubitsch; film; pripovijedanje; klasični Hollywood | William Shakespeare; Ernst Lubitsch; film; narration; Classical Hollywood cinemaOnline resources: Click here to access online In: Ciklus predavanjaSummary: Bilo bi zanimljivo istražiti hipotezu da klasični Hollywood usvaja Shakespearea slično kao što je to učinio roman 19. stoljeća: kao ulog u radikalnu emancipaciju pripovijedanja, koje zauzvrat postaje instrument domišljanja moderniteta, posebno politike u modernitetu. Da bih ispitala tu mogućnost, usredotočit ću se na Biti ili ne biti (To Be or Not to Be, 1942), glasovitu ratnu komediju Ernsta Lubitscha. Lubitsch prevodi Hamleta, veliku tragediju upravo o krizi vlasti i ovlaštenja, u registar komedije, i pritom ga sparuje s Mletačkim trgovcem ; tako pokazuje da ga Hamlet zanima kao komad koji se ne može se odlučiti i iscrpiti sam u sebi, nego ovisi o pripovjednim odnosima koji u njemu nisu sadržani i razgraničeni. Lubitsch time nagriza Shakespeareov autoritet, pa tako sam Shakespeare – u hollywoodskome okretaju zavrtnja – postaje svojim komadima melankolični princ i poniženi Shylock.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Pozvano predavanje, javno

Bilo bi zanimljivo istražiti hipotezu da klasični Hollywood usvaja Shakespearea slično kao što je to učinio roman 19. stoljeća: kao ulog u radikalnu emancipaciju pripovijedanja, koje zauzvrat postaje instrument domišljanja moderniteta, posebno politike u modernitetu. Da bih ispitala tu mogućnost, usredotočit ću se na Biti ili ne biti (To Be or Not to Be, 1942), glasovitu ratnu komediju Ernsta Lubitscha. Lubitsch prevodi Hamleta, veliku tragediju upravo o krizi vlasti i ovlaštenja, u registar komedije, i pritom ga sparuje s Mletačkim trgovcem ; tako pokazuje da ga Hamlet zanima kao komad koji se ne može se odlučiti i iscrpiti sam u sebi, nego ovisi o pripovjednim odnosima koji u njemu nisu sadržani i razgraničeni. Lubitsch time nagriza Shakespeareov autoritet, pa tako sam Shakespeare – u hollywoodskome okretaju zavrtnja – postaje svojim komadima melankolični princ i poniženi Shylock.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha