Normal view MARC view ISBD view

Položaj djeteta u posttranzicijskim društvima jugoistočne Europe / Neven Hrvatić.

By: Hrvatić, Neven.
Material type: ArticleArticleDescription: 183-198 str.Other title: The position of a child in (post)transitional societies of South-Eastern Europe [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | : položaj djece, kriza odgoja, pedagogijska znanost, diferencijalni odgoj | the position of children, educational crisis, pedagogical science, differential education In: Putokazi 5 (2017), 2 ; str. 183-198Summary: Položaj djece može se danas sagledati u kontekstu svjetske društvene krize, migracijskih kretanja prema Europi i nepravednog socijalno- gospodarskoga sustava, čije su posljedice razvidne i u posttranzicijskim društvima Jugoistočne Europe. Koliko je to povoljno razdoblje za zaokret prema odgoju, obrazovanju, vrijednostima, suodnosu s kulturom, pokazat će vrijeme. Iako je suvremena pedagogijska znanost nužno usmjerena i prema ublažavanju posljedica globalnih promjena, koje su imale odraz i na krizu odgoja i obrazovanja, temeljni pravac razvoja svakako je stvaranje nove paradigme, uvažavanje različitosti – pružanje jednakih mogućnosti za sve sukonstrukcije kurikuluma, nove škole usmjerene prema multikulturalnom okružju, odgojnim vrijednostima, usvajanju znanja i stjecanju kompetencija koje će trebati svima. Prihvaćajući paradigmu o jedinstvenom kontinuitetu odgoja i obrazovanje u kojem svako dijete treba naći svoje mjesto ovisno o dosegu mogućnosti, interesima i potrebama, isti cilj odgoja zahtijeva diferencijalni pristup, specifičnu modifikaciju po mjeri posebnih odgojnih potreba. Diferencijalni odgoj (pedagogiju) možemo promatrati kao zajednički pristup čije su karakteristike: naglasak na individualnim osobinama tj. mogućnostima, posebnostima i razvijanju potencijala svakog djeteta s ciljem sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima škole kao zajednice, uključenje svih koji su na bilo koji način različiti, drugačiji i koji za primarno zadovoljenje svojih obrazovnih potreba trebaju prilagodbu nastavnih modela, pristupa, sadržaja, metoda, tehnologije, prema pružanju jednakih mogućnosti za sve.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Položaj djece može se danas sagledati u kontekstu svjetske društvene krize, migracijskih kretanja prema Europi i nepravednog socijalno- gospodarskoga sustava, čije su posljedice razvidne i u posttranzicijskim društvima Jugoistočne Europe. Koliko je to povoljno razdoblje za zaokret prema odgoju, obrazovanju, vrijednostima, suodnosu s kulturom, pokazat će vrijeme. Iako je suvremena pedagogijska znanost nužno usmjerena i prema ublažavanju posljedica globalnih promjena, koje su imale odraz i na krizu odgoja i obrazovanja, temeljni pravac razvoja svakako je stvaranje nove paradigme, uvažavanje različitosti – pružanje jednakih mogućnosti za sve sukonstrukcije kurikuluma, nove škole usmjerene prema multikulturalnom okružju, odgojnim vrijednostima, usvajanju znanja i stjecanju kompetencija koje će trebati svima. Prihvaćajući paradigmu o jedinstvenom kontinuitetu odgoja i obrazovanje u kojem svako dijete treba naći svoje mjesto ovisno o dosegu mogućnosti, interesima i potrebama, isti cilj odgoja zahtijeva diferencijalni pristup, specifičnu modifikaciju po mjeri posebnih odgojnih potreba. Diferencijalni odgoj (pedagogiju) možemo promatrati kao zajednički pristup čije su karakteristike: naglasak na individualnim osobinama tj. mogućnostima, posebnostima i razvijanju potencijala svakog djeteta s ciljem sudjelovanja u svakodnevnim aktivnostima škole kao zajednice, uključenje svih koji su na bilo koji način različiti, drugačiji i koji za primarno zadovoljenje svojih obrazovnih potreba trebaju prilagodbu nastavnih modela, pristupa, sadržaja, metoda, tehnologije, prema pružanju jednakih mogućnosti za sve.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//