Normal view MARC view ISBD view

Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva / Marko Palekčić.

By: Palekčić, Marko.
Material type: ArticleArticleDescription: 7-26 str.Other title: Competencies and teaching: educational-poliltical and pedagogical-theorettical perspective [Naslov na engleskom:].Subject(s): 5.07 | Odgojna nastava; kompetencije; nastava usmjerena prema kompetencijama | Educational classes; competencies; teaching focused on competenciesOnline resources: Elektronička verzija In: Pedagogijska istraživanja 11 (2014), 1 ; str. 7-26Summary: U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanje u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem odgojne nastave. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran na način da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive , a zatim govor o kompetencijama u pedagoškom diskursu s ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerenu na kompetencije“, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju (III) slijedi kratka usporedba dvaju načina reagiranja na društvene promjene: odgojna nastava iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno- političke) perspektive.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanje u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem odgojne nastave. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran na način da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive , a zatim govor o kompetencijama u pedagoškom diskursu s ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerenu na kompetencije“, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju (III) slijedi kratka usporedba dvaju načina reagiranja na društvene promjene: odgojna nastava iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno- političke) perspektive.

Projekt MZOS projekt

HRV

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//