Normal view MARC view ISBD view

Ibsenova "druga scena" / Ana Tomljenović.

By: Tomljenović, Ana [aut].
Material type: TextTextSeries: Biblioteka Četvrti zid ; knj. 80.Publisher: Zagreb : Disput, 2019Description: 268 str. ; 24 cm.ISBN: 9789532603484 :.Subject(s): Ibsen, Henrik -- Drame | Begović, Milan -- Drame | Rodni identitet u književnosti | Književnost i psihoanaliza
Contents:
Uvod: Slovo o Oslu
I. Ženskost :
Kako se znanje srušilo u nesvijest
Ženskost kao maskerada ili kada ništa ima smisla: Pirandellova drama 'Naći se'
O ženskom zanimanju: histerija Ibsenove 'Hedde Gabler'
S druge obale načela ugode: Ibsenova 'Gospođa s mora'
Gospa od mora: Begovićev 'Pustolov pred vratima'
II. Muškost :
Begović i Bataille: sakralni erotizam 'Božjeg čovjeka'
Stvaralački duhovi: Ibsenov 'Graditelj Solness' i Begovićev 'Svadbeni let'
Trik trokuta u Begovićevoj drami 'Bez trećega'
III. Odnos spolova ne postoji :
Ibsenov 'pharmakon': Sokrat i Stockmann
Zanijeti knjigu / knjigom zanijeti: Platon i Ibsen
'Objekt malo e': Ibsenov 'Malio Eyolf' između Platona i Lacana
Summary: … posrijedi je prva hrvatska ekstenzivna studija o Ibsenu, koji je u nas dosad uglavnom nailazio na sporadičan interes, čak i kada su u pitanju bila usporedbena istraživanja. U tome smislu knjiga nosi nekoliko prvenstava: prije svega, na posve inovativan način, čak i u međunarodnim okvirima, tumači kronološko susjedstvo Ibsena i psihoanalize, posvjedočeno ne samo uzbunom oko ibsenizma, kao pošasti koja je “histerizirala” onodobnu publiku, nego i ranim Freudovim pozivanjem na Ibsena te analizom Rosmersholma, koje autorica nadograđuje kasnijim Lacanovim elaboracijama; drugo, Ibsen, Pirandello i Begović ne vezuju se logikom utjecaja, nego kao da jedan drugoga čitaju, bez obzira tko kome prethodi ili tko koga nasljeduje; treće, cijela se diskusija oko nelagoda i civilizacijskih implikacija muško-ženskog družbeništva okončava prizivom dosad posve nerazaznatljivih tragova Platonova Simpozija, a sve preko krunskog modernističkog toposa, jednadžbe djeteta i rukopisa knjige. Iz recenzije Lade Čale Feldman
List(s) this item appears in: Komparativna_prinove_2019
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode Item holds
Knjiga Knjiga Knjižnica FFZG
4. kat, komparativna književnost
Komparativna književnost EC01.6 TOM I (Browse shelf) Available 1305260589
Knjiga Knjiga Knjižnica FFZG
4. kat, komparativna književnost
Komparativna književnost EC01.6 TOM I (Browse shelf) Available 1305260590
Knjiga Knjiga Knjižnica FFZG
4. kat, komparativna književnost
Komparativna književnost EC01.6 TOM I (Browse shelf) Available 1305260591
Total holds: 0

Bilješka o autorici na omotu.

Bilješke uz tekst.

Bibliografija: str. [241]-256.

Predmetno kazalo ; Imensko kazalo.

Uvod: Slovo o Oslu

I. Ženskost :

Kako se znanje srušilo u nesvijest

Ženskost kao maskerada ili kada ništa ima smisla: Pirandellova drama 'Naći se'

O ženskom zanimanju: histerija Ibsenove 'Hedde Gabler'

S druge obale načela ugode: Ibsenova 'Gospođa s mora'

Gospa od mora: Begovićev 'Pustolov pred vratima'

II. Muškost :

Begović i Bataille: sakralni erotizam 'Božjeg čovjeka'

Stvaralački duhovi: Ibsenov 'Graditelj Solness' i Begovićev 'Svadbeni let'

Trik trokuta u Begovićevoj drami 'Bez trećega'

III. Odnos spolova ne postoji :

Ibsenov 'pharmakon': Sokrat i Stockmann

Zanijeti knjigu / knjigom zanijeti: Platon i Ibsen

'Objekt malo e': Ibsenov 'Malio Eyolf' između Platona i Lacana

… posrijedi je prva hrvatska ekstenzivna studija o Ibsenu, koji je u nas dosad uglavnom nailazio na sporadičan interes, čak i kada su u pitanju bila usporedbena istraživanja. U tome smislu knjiga nosi nekoliko prvenstava: prije svega, na posve inovativan način, čak i u međunarodnim okvirima, tumači kronološko susjedstvo Ibsena i psihoanalize, posvjedočeno ne samo uzbunom oko ibsenizma, kao pošasti koja je “histerizirala” onodobnu publiku, nego i ranim Freudovim pozivanjem na Ibsena te analizom Rosmersholma, koje autorica nadograđuje kasnijim Lacanovim elaboracijama; drugo, Ibsen, Pirandello i Begović ne vezuju se logikom utjecaja, nego kao da jedan drugoga čitaju, bez obzira tko kome prethodi ili tko koga nasljeduje; treće, cijela se diskusija oko nelagoda i civilizacijskih implikacija muško-ženskog družbeništva okončava prizivom dosad posve nerazaznatljivih tragova Platonova Simpozija, a sve preko krunskog modernističkog toposa, jednadžbe djeteta i rukopisa knjige.

Iz recenzije Lade Čale Feldman

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Powered by Koha

//