Alegorija i ideologija / Fredric Jameson ; s engleskoga prevela Petra Požgaj.
By: Jameson, Fredric.
Contributor(s): Požgaj, Petra [trl].
Material type:
Item type | Current location | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode | Item holds |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Knjižnica FFZG 4. kat, komparativna književnost | Komparativna književnost | EC01.6 JAM ALE (Browse shelf) | Available | 1305304181 |
Browsing Knjižnica FFZG Shelves , Shelving location: 4. kat, komparativna književnost Close shelf browser
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
No cover image available |
![]() |
No cover image available | ||
EC01.6 JAC P The poverty of structuralism : literature and structuralist theory / | EC01.6 JACK W The woman reader / | EC01.6 JAM A Archaeologies of the future : the desire called utopia and other science fictions / | EC01.6 JAM ALE Alegorija i ideologija / | EC01.6 JAM P Političko nesvesno : pripovedanje kao društveno-simbolični čin / | EC01.6 JAM PO The political unconscious : narrative as a socially symbolic act / | EC01.6 JAME S Selected literary criticism / |
Prijevod djela: Allegory and Ideology.
Predgovor: str. 9-20.
Bilješke uz tekst.
Kazalo pojmova.
Alegorija i ideologija kapitalno je djelo u kojem poznati američki teoretičar književnosti zagovara revitalizaciju alegorije kao dijalektičkog pristupa tumačenju kulturnih proizvoda. Na metodološkim zasadama Origenova četverorazinskog modela alegorije i gremasovske semiotike provučenima kroz prizmu marksizma i psihoanalize, Jameson razvija interpretacijski model pomoću kojega locira i iscrpljuje heterogena značenja koja se odražavaju u svakom tekstu. Od doslovne razine do interpretacijskih kodova, od individualne povijesti do povijesti kolektiviteta, sve se te putanje ukrštavaju u djelu čiju se inherentnu povijesnost teži razotkriti. Jameson posvećuje pažnju ne samo klasičnim alegorijskim djelima (Božanstvena komedija, Vilinska kraljica, Faust), već traži alegorijsku strukturu i u Shakespearovu Hamletu, Mahlerovoj Šestoj simfoniji, postmodernom romanu i romanu Trećega svijeta. Sveopća alegorizacija koju pritom zagovara Jameson nije tek interpretativni hir, nego odraz teorijske potrebe u suvremenom postmodernom svijetu multinacionalnog kapitalizma, gdje umnažanje pripovijesti zahtijeva kritičku gestu totalizacije. Ova je knjiga stoga kulminacija kritičkih i teorijskih nastojanja s kojima je autor započeo još osamdesetih godina, u težnji da shvati kulturu kasnoga kapitalizma.
There are no comments for this item.